• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

۵ دی‌ماه جنگلانه در ۱۳ استان اجرایی می‌شود

  • کد خبر : 4567
  • ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
۵ دی‌ماه جنگلانه در ۱۳ استان اجرایی می‌شود

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۵ دی‌ماه در حرکتی خودجوش ۸۰ سمن محیط‌زیستی که تعداد آنها رو به افزایش است در مناطق زاگرس، هیرکانی، ایران مرکزی و وردآورد دورهم جمع شده و درخت می‌کارند. محمد درویش در گفت‌وگو با آنا، با بیان این مطلب افزود: سازمان محیط زیست چندی […]

jangalyari_jangalkariمدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۵ دی‌ماه در حرکتی خودجوش ۸۰ سمن محیط‌زیستی که تعداد آنها رو به افزایش است در مناطق زاگرس، هیرکانی، ایران مرکزی و وردآورد دورهم جمع شده و درخت می‌کارند.
محمد درویش در گفت‌وگو با آنا، با بیان این مطلب افزود: سازمان محیط زیست چندی پیش طرحی را برای کاشت بذر بلوط در زاگرس ارائه داد که این طرح با کمک سمن‌های محیط زیستی و در ۱۰ روز پایانی آذرماه سال جاری اجرایی شد. بر همین اساس اکنون تعدادی از این سمن‌ها داوطلب شده‌اند تا این طرح را در دیگر مناطق آسیب‌دیده جنگلی کشور نیز اجرایی کنند.

وی افزود: قرار است در ۱۲ استان کشور از جمله استان‌های فارس، کرمانشاه، لرستان، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، تهران، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و اصفهان با همکاری تعدادی از سازمان‌های دیگر از جمله آموزش و پرورش استان‌ها این طرح اجرایی شود.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: سمن‌های استان‌ فارس در اجرای این طرح پیشقدم بوده‌اند و ۵ دی ماه در این مناطق که رویشگاه‌های آسیب‌دیده محسوب می‌شوند، دور هم جمع‌ شده و به کاشت درختان متناسب با منطقه اقدام کنند.

وی تاکید کرد: این حرکت به هیچ وجه نمادین نیست و سمن‌های زیست محیطی به صورت خودجوش و حقیقی قرار است این اقدام را انجام دهند.

به گفته مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست جنگلانه نشان می‌دهد که مردم ما به مسئولیت شهروندی خود در برابر بحران محیط زیست کشور اشراف کامل دارند و بر همین اساس تصمیم گرفته‌اند از سرمایه‌های خود برای حفط آن استفاده کنند.

جنگلانه، عنوان یک حرکت غیردولتی برای احیای رویشگاه‌های جنگلی در کشور است. این حرکت مردمی و سبز به همت «خانه فرهنگ بوم‌گردان پارس» راه‌اندازی شده و  نمونه‌ی گویا و موفقی از جنگل‌یاری مشارکتی در کشوری است که آشکارا از کمبود حضور مؤثر مردم در عرصه‌های طبیعی تاکنون خسارت‌هایی جبران‌ناپذیر را تحمل کرده است. لیست هماهنگ کنندگان در چند استان که در این طرح همکاری می‌کنند به شرح زیر است:

هماهنگ کنندگان کشوری طرح: ۰۹۱۷۱۱۲۸۴۱۲ (آقای ثابت) ، ۰۹۱۷۳۰۹۳۴۱۵ (آقای سمیع زاده) ، و ۰۹۱۷۳۸۷۴۳۹۹ (خانم ثابت)

۱- استان فارس: ۰۹۱۷۳۸۷۴۳۹۹ (ثابت)

۲- استان تهران: ۰۹۲۱۶۹۱۷۷۱۳ (امینی)

۳- استان کرمانشاه: ۰۹۱۸۹۹۳۳۶۳۳ (عبداللهی)

۴- استان لرستان : ۰۹۱۶۳۶۱۴۴۰۳ (الوندیان)

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.