• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

کهرم:حفظ محیط زیست مانع توسعه اقتصاد نمی شود

  • کد خبر : 4069
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:حفظ محیط زیست مانع توسعه و رونق اقتصادی نمی شود بلکه رعایت مسایل مربوط به محیط زیست به نفع اقتصاد نیز خواهد بود. اکبر ترکان عصر سه شنبه در نخستین روز از سفر هیات دولت به استان گلستان در دیدار با نخبگان، مدیران تشکل های صنعتی و کشاورزی شهرستان […]

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:حفظ محیط زیست مانع توسعه و رونق اقتصادی نمی شود بلکه رعایت مسایل مربوط به محیط زیست به نفع اقتصاد نیز خواهد بود.
اکبر ترکان عصر سه شنبه در نخستین روز از سفر هیات دولت به استان گلستان در دیدار با نخبگان، مدیران تشکل های صنعتی و کشاورزی شهرستان بندرگز گفت: به بهانه محیط زیست نباید اقتصاد منطقه را متوقف و از بین برد.

اسماعیل کهرم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: موجب تاسف است که نظر برخی از مسوولان نسبت به اهمیت حفظ محیط زیست کامل نیست اما خوشبختانه رییس جمهوری کشور نظری کاملا زیست محیطی دارند و در اجرای هر کاری محیط زیست را در اولویت قرار می دهند.

وی تاکید کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته محیط زیست را فدای اقتصاد نمی کنند بلکه به گونه ای پیش می روند که اقتصاد و محیط زیست را کنار هم داشته باشند.

کهرم ادامه داد:توجه نکردن به محیط زیست در اجرای طرح های اقتصادی و توسعه ای در ۶۰ سال گذشته ، محیط زیست دنیا و کشور را در شرایط نامساعدی قرار داده است بنابراین دیگر فرصتی برای ادامه این روند نیست زیرا بدون محیط زیست زندگی امکان پذیر نخواهد بود.

وی تاکید کرد: امروزه اگر مسایل زیر بنایی محیط زیست در طرح های توسعه ای اقتصادی لحاظ نشود قطعا طرح با شکست مواجه خواهد شد، به عنوان مثال اگر سد سفید رود در مکان مناسبی احداث می شد قطعا امروز کارایی بیشتری داشت زیرا اکنون عمر این سد نصف شده و در حال پر شدن با رسوب است.

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: قطعا محیط زیست مانع پیشرفت و توسعه نمی شود، کشورهای پیشرفته، محیط زیست و اقتصاد را در کنار هم دارند و وقت آن رسیده که این طرز تفکر در کشور ما نیز پررنگ شود.

کهرم افزود: اظهار نظر برخی از مسوولان در زمینه محیط زیست فعالان و حافظان این عرصه را دلسرد می کند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.