• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، پیوند میان اقتصاد و محیط زیست است

  • کد خبر : 5785
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با شعار اقتصاد سبز، اقتصاد مقاومتی برگزار می شود، گفت: این نمایشگاه پیوندی میان اقتصاد و محیط زیست است. به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار درباره ویژگی های چهاردهمین نمایشگاه […]

ebtekar_reis_mohite_zistمعاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با شعار اقتصاد سبز، اقتصاد مقاومتی برگزار می شود، گفت: این نمایشگاه پیوندی میان اقتصاد و محیط زیست است.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار درباره ویژگی های چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، افزود: امسال شاهد حضور چشمگیر تر صنایع، بخش ها و شرکت های مختلف فعال در حوزه محیط زیست در این نمایشگاه خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از ابعاد نمایشگاه امسال حضور وسیع سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیردولتی است که با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست فضایی را در اختیار گرفته اند، همچنین حضور گسترده کشور های مختلف، شرکت های بین المللی و سه وزیر کشورهای روسیه، لبنان و ژاپن در افتتاحیه این نمایشگاه جنبه بین المللی کار را بیش از گذشته کرده که این نشان دهنده توجه کشور های مختلف دنیا به مسائل زیست محیطی ایران است.

معاون رییس جمهوری افزود: این نمایشگاه محلی برای تبادل فن آوری ها و جایی برای این است که شرکت ها بتوانند توانمندی های خود را برای حل معضلات زیست محیطی از جمله تصفیه آب، هوا پسماند، تولید انرژی های خورشیدی، باد، زمین گرمایی و بهینه سازی مصرف انرژی و آب، اصلاح الگوهای کشاورزی و ترویج روش های تلفیقی در مدیریت کشاورزی همراه با کاهش مصارف سم و کود است.

ابتکار گفت: همچنین اقداماتی در زمینه روش های بهینه سازی مصرف در صنعت، کاهش آلودگی های مختلف صنعتی، مدیریت مواد زائد و پسماند های صنعتی و شهری، بازیافت، فضای سبز، مقابله با گرد و غبار، مالچ و به ویژه مالچ بیولوژیک، کاهش مصرف سوخت و افزایش کیفیت در صنعت خودروسازی، کاهش آلودگی های نفتی و پالایشگاهها و فن آورهای دیگر که در کشور صورت گرفته در این نمایشگاه عرضه می شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه صورت گیرد، اظهار داشت: موضوعات مورد علاقه مردم در این نمایشگاه مطرح می شود، این نمایشگاه نشان دهنده پیوند میان اقتصاد و محیط زیست است و نشان می دهد که سازمان حفاظت محیط زیست علاوه برفعالیت در بخش نظارت و کنترل، منابع جدیدی را درحوزه اشتغال و بهره وری به اقتصاد تزریق می کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: بدون توجه به استاندارد های محیط زیست بحث اقتصاد مقاومتی پیش نخواهد رفت، صنعت و کشاورزی ما برای موفقیت و پویایی نیاز به توجه به محیط زیست دارند در غیر این صورت ضرر و زیان های متعددی را متحمل خواهند شد.

ابتکار گفت: اکنون بخش مهمی از تجارت مربوط به رعایت استاندارد ها، کالا ها، فناوری ها و خدمات زیست محیطی است که همه این موارد در چهاردهمین نمایشگاه محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم به سمتی برویم که برند های سبز در کشور ما شکل گیرند؛ چند هفته دیگر مراسم رقابت صنایع سبز در کشور است و معرفی صنایع سبز برگزیده را هم خواهیم داشت و در ادامه همین رویکرد را در اقتصاد و کشاورزی نیز دنبال می کنیم.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست دو تا پنجم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.