• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
2

پس از مرگ به طبیعت بازگردید!

  • کد خبر : 11302
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۹:۵۴
پس از مرگ به طبیعت بازگردید!

شرکت Bios Urn با تبدیل انسان بعد از مرگ به کود برای پرورش درخت دلخواه، قبرستان‌هایی پر از درخت را جایگزین سنگ قبر می‌کند. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایانا، یک کمپانی اسپانیایی اقدام به طراحی گلدان‌های تخریب‌پذیر کرده که با خاکستر افراد یا حیوانات خانگی پس از مرگ […]

khak_bastar_losشرکت Bios Urn با تبدیل انسان بعد از مرگ به کود برای پرورش درخت دلخواه، قبرستان‌هایی پر از درخت را جایگزین سنگ قبر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایانا، یک کمپانی اسپانیایی اقدام به طراحی گلدان‌های تخریب‌پذیر کرده که با خاکستر افراد یا حیوانات خانگی پس از مرگ پر می‌شود و فرد یا حیوان پس از مرگ به درخت تبدیل می‌شود. این کمپانی معتقد است با این روش، مرگ تنها تغییر و تحولی است که فرد با یکی شدن با طبیعت به زندگی برمی‌گردد.

طراح این ایده جرارد مولین در سال ۱۹۹۷ بود که برای این ایده خلاقانه جوایز زیادی را کسب کرده است.

این شرکت که در بارسلونای اسپانیا مستقر است، با بیش از ۱۵ سال سابقه به اجرای پروژه‌ها و طرح‌های زیادی پرداخته است.

هدف این شرکت به خاطر سپردن افراد متوفی و به یادآوردن آنها در طبیعت پایدار و تبدیل “مرگ” به فرآیندی قابل بازگشت به زندگی با استفاده از طبیعت است.

این شرکت، ایده خلاقانه یادشده را ابتکاری در راستای مشکلات فعلی شهرها شامل ازدیاد جمعیت و رشد شهرها دانسته است که با قیمتی مناسب به تمامی افراد مشتاق اجازه می‌دهد با خاکستر خود به طبیعت بازگردند.

از آنجا که بسیاری از مرگ می‌ترسند، شرکت Bios Urn با تبدیل انسان به کود با درخواست خود افراد توانسته کمی از این ترس بکاهد. افراد پیش از مرگ درخواست تبدیل شدن بعد از مرگ به کود را به این شرکت می‌دهند و درختی را که قرار است با کودشان جان بگیرد و رشد کند، انتخاب می‌کنند.

شرکت Bios Urn تصمیم دارد قبرستان‌ها را به جنگل پر از درخت تبدیل کند و حتی افراد می‌توانند هرجایی که دوست دارند را برای پرورش درختی که با کودشان قرار است تغذیه کند و پرورش یابد، انتخاب کنند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.