• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
4

پارک طبیعت پردیسان در اختیار مردم است

  • کد خبر : 8374
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۸:۳۶
پارک طبیعت پردیسان در اختیار مردم است

معاون سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه پارک طبیعت پردیسان زنده و در اختیار مردم است گفت: این پارک طبیعت تحت هیچ شرایطی تغییر کاربری پیدا نمی کند و هرگونه ابهامی در این حوزه ناشی از نا آگاهی افراد است. به گزارش مهر، سید محمد مجابی با بیان اینکه پارک طبیعت پردیسان دارای طرح […]

park_fazayesabz_bagh

عکس تزئینی است.

معاون سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه پارک طبیعت پردیسان زنده و در اختیار مردم است گفت: این پارک طبیعت تحت هیچ شرایطی تغییر کاربری پیدا نمی کند و هرگونه ابهامی در این حوزه ناشی از نا آگاهی افراد است.

به گزارش مهر، سید محمد مجابی با بیان اینکه پارک طبیعت پردیسان دارای طرح جامع است و در سال ۵۴ برای انجام فعالیت های زیست محیطی طراحی شده است، افزود: ساختمان های متعددی برای امر محیط زیست و فضاهای متعدد در قالب بیوم های کوچک در این پارک نظر گرفته شده که در این بیوم ها گونه های جانوری و گیاهی استقرار پیدا می کند و مربوط به اقلیم های جهان است.

مجابی با اشاره به اینکه در طراحی این پارک اقلیم های اروپا، آمریکا، آسیای شرقی و سایر اقلیم های جهان دیده شده است، افزود: برای اینکه این پارک بتواند جذابیت داشته باشد از نمادهایی مثل جدا کننده آسیایی شرقی، دیوار چین، قسمت های شمالی ایران ، سی سه پل استفاده شده است.

پردیسان برترین اکو پارک جهان

به گفته وی، در سالی که پارک طبیعت پردیسان طراحی شده است بعنوان برترین اکو پارک جهان انتخاب می شود و جنبه های آموزشی، تفریحی، تفرجگاهی ، پژوهشی و ترویجی در آن دیده می شود.

وی تصریح کرد: پارک پردیسان بگونه ای طراحی شده که مردم می توانند در کنار تفریح ، آموزش های زیست محیطی را بینند.

لغو مجوز فروش پارک پردیسان

مجابی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم توجه ویژه ای به پارک پردیسان دارد، گفت: در دولت قبل مجوز فروش پارک پردیسان صادر شده بود که در اولین جلسه هیات دولت یازدهم این مصوبه لغو شد و پیگیری های لازم برای دنبال کردن طرح پارک پردیسان آغاز شد.

پارک پردیسان برای عموم مردم باز است

وی با تاکید بر اینکه پارک پردیسان برای عموم مردم باز است و حصاری ندارد ، گفت:  مردم شریف ایران می توانند برای تفریح و تفرج از این پارک استفاده کنند.

موزه تاریخ طبیعی پردیسان بزرگترین موزه تاریخ طبیعی خاورمیانه

معاون سازمان حفاظت محیط زیست از حضور بیش از نیم میلیون نفر در تعطیلات نوروز امسال در پارک پردیسان خبر داد و گفت: در موزه تنوع زیستی پارک نمونه های تاکسیدرمی از گونه های نایاب و در حد رکورد جهان قرار دارد.

به گفته مجابی، موزه تاریخ طبیعی پردیسان بزرگترین موزه تاریخ طبیعی خاورمیانه است و هر آنچه از طبیعت ایران است به صورت نمونه نگهداری می شود و کار مطالعاتی بر روی آنها انجام می شود.

وی ادامه داد : در پارک پردیسان سالن سینما ، مجموعه های همایشی که فیلم های زیست محیطی نمایش داده می شود و کلینیک حیات وحش وجود دارد که حیات وحش آسیب دیده در این کلینیک تیمار شده و در صورت امکان بازگشت به طبیعت رها می شوند و در غیر اینصورت در این محل نگهداری می شوند.

مجابی با اشاره به اینکه نزدیک به ۶ کلیومتر از این پارک برای ورزش در نظر گرفته شده است و صد ها نفر از شهروندان از آن استفاده می کنند ، افزود:  پارکینگ های اختصاصی در کنار بزرگراه همت و حکیم قرار دارد و همینطور آزمایشگاه محیط زیست ، آلودگی آب و خاک در این مجموعه فعالیت می کنند و گونه های در معرض انقراض که باید از نظر تحقیقاتی مورد توجه قرار بگیرند در پارک هستند.

وی با تاکید بر اینکه برای برقراری امنیت در پارک پردیسان از دوربین های مدار بسته استفاده شده است، افزود: نیروی انتظامی همکاری خوبی با سازمان حفاظت محیط زیست دارد و با حمایت نیروی انتظامی خصوصاً فرماندهی تهران بزرگ مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد و یکی از باغ راه ها به نام افسر رشید که برای حفظ  شهروندان به شهادت رسید؛ نامگذاری شده است.

مجابی از شهرداری تهران و سازمان فضای سبز شهر تهران تشکر کرد و افزود: بر اساس تفاهم نامه همکاری این سازمان با شهرداری منطقه ۲ فعالیت های متعددی در مجموعه پارک انجام می شود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: جشنواره های متعددی در پارک پردیسان برگزار می شود که شاهد حضور ده ها هزار نفر در سال در قالب جشنواره های متعدد هستیم.

احداث موزه ملی آب با همکاری وزات نیرو در پارک پردیسان

مجابی از احداث موزه ملی آب با همکاری وزات نیرو در پارک پردیسان خبر داد و اظهار داشت:  برای اولین بار تاریخ سیر آب از استحصال آب در ایران در این موزه نشان داده می شود که در آینده نزدیک افتتاح می شود.

پردیسان ریه تنفسی شهر تهران

به گفته وی پارک پردیسان زنده است و فضای زیست محیطی که در اختیار ملت شریف است و هرگونه ابهامی در این حوزه ناشی از ناآگاهی افراد است که در این حوزه صحبت می کنند.

مجابی با بیان اینکه پردیسان ریه تنفسی شهر تهران تلقی می شود و نقش مهمی در تلطیف هوای غرب تهران دارد، تاکید کرد: پارک طبیعت پردیسان تحت هیچ شرایطی تغییر کاربری پیدا نمی کند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.