• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
10

قطع ۸۶ اصله درخت بلوط در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد

  • کد خبر : 5961
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
قطع ۸۶ اصله درخت بلوط در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد

مسوول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد در استان لرستان از قطع ۸۶ اصله درخت بلوط توسط متخلفان زیست محیطی خبر داد . به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی محیط زیست لرستان ،’علیرضا رحیمی ‘روز چهارشنبه گفت: در حین گشت و کنترل مناطق حفاظت شده توسط نیروهای اجرایی واحد سفید کوه خرم آباد در […]

takhrib_jangal_2مسوول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد در استان لرستان از قطع ۸۶ اصله درخت بلوط توسط متخلفان زیست محیطی خبر داد .
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی محیط زیست لرستان ،’علیرضا رحیمی ‘روز چهارشنبه گفت: در حین گشت و کنترل مناطق حفاظت شده توسط نیروهای اجرایی واحد سفید کوه خرم آباد در اطراف و محدوده روستای قلعه سنگی ، یک متخلف زیست محیطی دستگیر شد.

وی اظهار کرد: این فرد بر خلاف هشدارهای زیست محیطی و نصب تابلوهای بازدارنده در ابتدای مناطق حفاظت شده، با استفاده از اره و شبانه، به منظور تغییر کاربری زمین از جنگلی به مسکونی به قطع غیرقانونی درختان اقدام کرده است.

رحیمی تصریح کرد: این فرد به قطع ۸۶ اصله درخت با میانگین قطر بالای پنج سانتی متر مبادرت کرده بود که عمل ارتکابی متخلف باعث تخریب زیستگاه و آشیانه پرندگان و سایر جانوران وحشی در منطقه شده است.

مسوول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد گفت: این اقدام با استناد به بند(د) ماده۱۰ قانون شکار و صید و ماده۱۱ آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و نیز ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع جرم محسوب می شود.

به گفته وی، صورت نشست تخلف توسط نیروهای اجرایی واحد تنظیم و پرونده حقوقی این متخلف برای طی مراحل قانونی به دادسرا منتقل شده است.

رحیمی در پایان اظهارداشت: از کلیه هموطنان عزیز درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، مراتب را با همکاران ما در سراسر کشور با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان گذارند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.