• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
2

فعالیت افزون بر ۲۶ هزار سازمان مردم نهاد در کشور

  • کد خبر : 9828
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
فعالیت افزون بر ۲۶ هزار سازمان مردم نهاد در کشور

مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اکنون افزون بر ۲۶ هزار سمن در کشور وجود دارد که در ۲۲ موضوع فعال هستند و سهم سمن های محیط زیستی از ۴۲۰ مورد در دو سال قبل به ۷۷۸ تشکل رسیده است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل […]

ahzaab_mosharekat_mardom_saman_gheyrdolati_tashakolمدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اکنون افزون بر ۲۶ هزار سمن در کشور وجود دارد که در ۲۲ موضوع فعال هستند و سهم سمن های محیط زیستی از ۴۲۰ مورد در دو سال قبل به ۷۷۸ تشکل رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، محمد درویش روز یکشنبه در گرگان با تاکید بر پرهیز از نگاه امنیتی داشتن به سمن ها اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد در واقع سرمایه های اجتماعی زیست محیطی هستند و باید به سوی گسترش بیشتر این سمن ها برویم.

وی با اشاره به وجود ۲۰ هزار تشکل غیردولتی در ترکیه تنها در بخش محیط زیست، یادآور شد: اگر قرار است در سند چشم انداز به کشور اول منطقه تبدیل شویم، بخشی از فعالیت ها و تلاش ها در بخش سمن ها می باشد که باید راه های شکل گیری آن تسهیل شود.

درویش اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در کنار هر نظام دیگری بر چهار پایه، ‘سرمایه فیزیکی’، ‘سرمایه طبیعی’، ‘سرمایه انسانی’ و ‘سرمایه اجتماعی’ استوار است و اگر سه سرمایه اول وجود داشته باشد و سرمایه اجتماعی نباشد، به اهداف و برنامه های خود نخواهد رسید.

مدیر کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین فعالیت سمن ها و تشکل ها را زمینه ساز بازگشت نشاط زیست محیطی به جامعه بیان کرد.

به گفته درویش تشکل ها و سمن های زیست محیطی نیز باید خود را به علم روز مجهز کنند.

وی تصریح کرد: باید بسترهای لازم برای تشکیل سمن ها فراهم شود و مردم در همه حال برای دفاع از محیط زیست در صحنه حضور داشته باشند.

درویش تاکید کرد: احیای بسیاری از تالاب ها، رودخانه ها و مناطق دیگر که با مشکل محیط زیستی روبرو بودند در واقع با مشارکت مردم صورت گرفت و در واقع جنبش اجتماعی در زمینه پاکسازی زمین و تشکل های مردمی در زمینه احیاء بخش های مختلف محیط زیستی نقش اساسی داشتند.

هم اینک در استان گلستان ۳۸ تشکل زیست محیطی دارای مجوز رسمی از وزارت کشور و استانداری فعالیت دارند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=9828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.