• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1

فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست اولویت کاری نهادها در سال ۹۴ قرار گیرد

  • کد خبر : 11752
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست اولویت کاری نهادها در سال ۹۴ قرار گیرد

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست از همتایان خود در وزارتخانه های نیرو، نفت و صنعت معدن تجارت خواست با توجه به شرایط بحرانی محیط زیست کشور، فرهنگ سازی حفظ محیط زیست را اولویت نخست کاری خود در سال جدید قرار دهند. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، […]

farhang_saziمعاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست از همتایان خود در وزارتخانه های نیرو، نفت و صنعت معدن تجارت خواست با توجه به شرایط بحرانی محیط زیست کشور، فرهنگ سازی حفظ محیط زیست را اولویت نخست کاری خود در سال جدید قرار دهند.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، مهناز مظاهری وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان ملی استاندارد را از بهترین همراهان مجموعه هیات دولت در حوزه فرهنگ سازی حفظ محیط زیست دانست.

وی گفت: شرایط بحرانی محیط زیست ایران و افت شاخص های مختلف محیط زیستی ایران به گونه ای است که ضروری است تمام نهادها و ارگان ها به ویژه مجموعه دولت با محیط زیست همکاری گسترده ای داشته باشند.

مظاهری با تاکید بر ضرورت همراهی نهادهایی که تصمیم سازی ها و برنامه های توسعه ناپایدار آنها بیشترین تاثیر تخریبی بر محیط زیست را داشته است، تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات و همکاری های این نهادها که از آن جمله می توان به وزارتخانه های نیرو، نفت و صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد، همراه شدن معاونت های آموزش و پژوهش این نهادها برای آغاز فرهنگ سازی محیط زیست از بدنه کارشناسی خودشان است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تقدیر از زحمات واحدهای HSE (ایمنی، بهداشت، محیط زیست) افزود: اگرچه واحدهای HSE بازوهای موثر محیط زیست هستند که طی این سالها با رشد خود تاثیر مثبتی در حفظ محیط زیست داشته اند اما این به معنای نفی یا سلب مسوولیت از معاونت های آموزش و پژوهش نیست.

وی با یادآوری گستردگی بدنه کارشناسی وزراتخانه هایی همچون نیرو، نفت و صنعت، همچنین وسعت فعالیت های این سه وزارتخانه، از معاونان آموزش و پژوهش این چند وزارتخانه خواست نسبت به درخواست های همکاری سازمان حفاظت محیط زیست به منظور فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست، واکنش مثبت، موثر و سریعی داشته باشند و با تشکیل جلسات و کارگروه های مشترک برای پیشبرد این امر مهم در بدنه وزارتخانه های مطبوع خود برنامه ریزی کنند.

مظاهری ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری در ۱۷ اسفندماه سال گذشته، همچنین نگاه و تاکید رییس دولت یازدهم بر حفظ محیط زیست باید خط مشی همه دستگاه ها و نهادها قرار گیرد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ابراز امیدواری کرد: معاونان آموزش و پژوهش تمام نهادها و دستگاه ها به ویژه وزراتخانه های مذکور باید آموزش، پژوهش و فرهنگ سازی حفظ محیط زیست را اولویت نخست خود در برنامه ریزی های سال جدید قرار دهند.

مظاهری از اصحاب رسانه خواست تا نسبت به برنامه ریزی فرهنگی نهادها و دستگاه های مختلف در حوزه محیط زیست حساس باشند و به صورت مداوم این فعالیت ها را رصد کنند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.