• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
2

سرانه فضای سبز هر تهرانی ۱۵ متر است

  • کد خبر : 4429
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: سرانه فضای سبز در تهران، ۱۵ متر است. علی‌محمد مختاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار«شهری» خبرگزاری ایسنا، با بیان اینکه استاندارد نشانگر وضعیت بهینه‌ای است که نظریه‌ها و سلیقه‌های گوناگونی در آن دخالت دارد، افزود: استاندارد فضای سبزبر اساس ابعاد اقتصادی اجتماعی فرهنگی و مهمتر از آنها […]

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: سرانه فضای سبز در تهران، ۱۵ متر است.

علی‌محمد مختاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار«شهری» خبرگزاری ایسنا، با بیان اینکه استاندارد نشانگر وضعیت بهینه‌ای است که نظریه‌ها و سلیقه‌های گوناگونی در آن دخالت دارد، افزود: استاندارد فضای سبزبر اساس ابعاد اقتصادی اجتماعی فرهنگی و مهمتر از آنها ارزش‌های اجتماعی محل‌ها، رقم می خورد و نمی توان انتظار داشت که برای سراسر ایران سطح یا حجم استاندارد دارای واحد معین و یکسانی باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد فوق شرایط آب و هوایی و اقلیم هر منطقه انتخاب ارقام گیاهی مختلف و خصوصیات بیوکلیماتیک منطقه متفاوت بوده و در مقدار این استاندارد حتی در بین کشورهای مختلف متفاوت است.

مختاری با بیان این که تعیین سطح و سرانه فضای سبز در ایران تا کنون بر اساس استانداردهای مورد استفاده در کشورهای دیگر بوده است، افزود: بر اساس مطالعات و بررسی های وزارت مسکن و شهرسازی، سرانه متعارف و قابل قبول فضاهای سبز شهری در شهرهای ایران بین ۷ تا ۱۲ متر مربع برای هر نفر در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران اظهار کرد: شاخص تعیین شده از سوی محیط زیست سازمان ملل متحد (۲۵—۲۰) متر مربع اعلام شده است و شاخص اعلام شده از طرف سازمان محیط زیست ایران نیز ( ۲۵ – ۱۵ ) متر مربع برای هر نفراست.

مختاری در پایان افزود: با توجه به موجودی فضای سبز درون شهری تهران، این سرانه معادل ۱۵.۳ متر مربع با توجه به جمعیت شهر تهران (اعلام شده از طرف مرکز آمار ایران) برای شهروندان ایجاد شده است و سرانه فضای سبز برون شهری تهران نیز معادل ۲۲.۵ متر مربع است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.