• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
19

حمایت اشتوتگارت آلمان از پروژه‌های فضای سبز شهری

  • کد خبر : 29464
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
حمایت اشتوتگارت آلمان از پروژه‌های فضای سبز شهری

مقامات شهر اشتوتگارت با هدف ترویج باغداری شهری به عنوان یک سیاست رسمی، نوعی اتاقک‌های سبز شهری را در اختیار ساکنان خود قرار می‌دهند تا بتوانند با طبیعت ارتباط دوباره برقرار کنند و شاهد تنوع زیستی بیشتر شهر خود باشند.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)؛ شهرداری اشتوتگارت سالانه ۲۵۰ هزار یورو را برای پروژه‌های باغبانی شهری اختصاص می‌دهد چرا که تمایل به باغداری و احداث فضای سبز یک سنت قدیمی در میان ساکنان آن است. در گذشته صنعتگرانی که در این شهر ساکن بودند در فضای بین خانه‌ها لوبیا چیتی بالا رونده می‌کاشتند تا علاوه بر تأمین مواد غذایی، محیط سالمی را برای خود مهیا کنند. امروزه هم افراد در خانه‌های خودهمچنین مسئولان شهری در فضاهای عمومی این سنت کاشتن را ادامه داده‌اند و مهم‌تر اینکه برای ترویج آن نیز حمایت مالی می‌کنند.

حمایت اشتوتگارت آلمان از پروژه‌های فضای سبز شهری

اتاق‌های سبز متحرکی که به تازگی در شهر اشتوتگارت نصب شده است نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از نما و سقف‌ها به عنوان فضای سبز استفاده کرد و از نشستن در کنار گیاهان و فضای سبز لذت برد. افزایش فضاهای سبز می‌تواند انتشار CO2 را تا حد زیادی کاهش دهد در عین حال سلامت روان را ارتقا دهد.

این اتاقک‌ها به گونه‌ای ساخته شده است که امکان جابجایی آن در هر نقطه از شهر وجود دارد؛ شهرداری بنا بر برنامه‌ریزی‌های خود در زمان‌های مختلف مکان این اتاقک‌های سبز را تغییر می‌دهد تا تمام ساکنان شهر از مزایای آن بهره‌مند شوند.

حمایت اشتوتگارت آلمان از پروژه‌های فضای سبز شهری

شهرداری قصد دارد برای حفظ و ترویج فضاهای سبز شهری، اجرای سایر پروژه‌های دفتر برنامه‌ریزی و مسکن شهری را به تأخیر بیندازد. مدارس، مراکز اجتماعی، مردم، سازمان‌ها و مدیریت شهری در اشتوتگارت با یکدیگر همکاری می‌کنند تا شهر را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کنند به همین علت انجام پروژه‌های شهری دوستدار محیط زیست همواره بدون هیچ مانعی اجرا می‌شود.

اشتوتگارت ششمین شهر بزرگ آلمان است که علاوه بر داشتن فضاهای سبز بیشمار و بزرگترین مراکز گیاه‌شناسی اروپا به قطب تولیدی آلمان معروف است چرا که میزبان دفتر اصلی شرکت‌هایی نظیر بنز و پورشه است.

حمایت اشتوتگارت آلمان از پروژه‌های فضای سبز شهری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=29464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.