• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

سازمان محیط زیست “پارک پردیسان” را در اختیار مردم قرار دهد

  • کد خبر : 8158
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
سازمان محیط زیست “پارک پردیسان” را در اختیار مردم قرار دهد

رییس شورای شهر تهران ضمن اشاره به احداث بوستان‌های گوناگون همچون “یاس فاطمی” در تهران گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه فضای سبز عمومی دغدغه جدی دارد لذا از آنها درخواست می‌شود پارک پردیسان را برای استفاده عموم در اختیار مردم قرار دهد و اداره آن را نیز به عهده شهرداری بگذارد و شهرداری […]

showrayeshahr_shora_2رییس شورای شهر تهران ضمن اشاره به احداث بوستان‌های گوناگون همچون “یاس فاطمی” در تهران گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه فضای سبز عمومی دغدغه جدی دارد لذا از آنها درخواست می‌شود پارک پردیسان را برای استفاده عموم در اختیار مردم قرار دهد و اداره آن را نیز به عهده شهرداری بگذارد و شهرداری نیز این آمادگی را دارد تا این پارک را برای استفاده عموم آماده کنند.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در پیش خطبه نماز جمعه تهران ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب و همچنین هفته سلامت و روز شوراها، گفت: در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال‌های ۶۱، ۷۵، ۸۲ و همچنین اصلاحات بعدی آن در خصوص شوراها قانون کامل و مدونی وجود دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ سال است که از عمر شوراها می‌گذرد، ادامه داد: طی این ۱۵ سال شاهد ایجاد تحول‌های بنیادین در روستاها و شهرها به واسطه شوراها بوده‌ایم و هم‌اکنون به واسطه فعالیت شوراها این بار از دوش دولت و وزارت کشور برداشته شده است زیرا مردم با انتخاب شوراها خود مسوولیت اداره شهر و روستایشان را برعهده می‌گیرند.

رییس شورای شهر تهران ضمن بیان اینکه مردم به دلیل افزایش آگاهی درخصوص مسائل و مشکلات شهرهایشان به خوبی می‌توانند از عهده اداره آن برآیند، گفت: مردم اکنون توانسته‌اند با همدلی و همزبانی میان خود و مسوولان شهری و شهرداری‌ها به خوبی نکاتی را که آیات و روایاتمان درخصوص مشورت است را درخصوص مدیریت شهری به نمایش بگذارند.

چمران از تحولات اساسی شهر تهران توسط شوراها خبر داد و گفت: شوراها در تهران به خصوص در دوره‌های دوم و سوم و هم‌اکنون در دوره چهارم موجب تحولات خوبی در تهران شده‌اند.

وی همچنین عنوان کرد: تهران دارای مشکلات عدیده عمرانی، فیزیکی و… است و در شوراها براساس چشم‌انداز ۲۰ ساله برای حل این مشکلات پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است.

رییس شورای شهر تهران در ادامه ضمن تاکید بر اینکه باید با یک برنامه مدون مشکلاتی را که شهر تهران هم‌اکنون از آن رنج می‌برد را حل کرد، گفت: حل و رفع این مشکلات تنها با همت مردم، شوراها و شهرداری‌ها میسر نمی‌شود بلکه نیاز به حمایت‌های دولت و همچنین مجلس شورای اسلامی دارد.

چمران برنامه‌های شورای شهر تهران و شهرداری را جهادی دانست و گفت: برنامه‌ها و طرح‌های شورا و شهرداری جهادی است زیرا شاهد آن بودیم که شهرداری و مدیریت شهر تهران در کوتاه‌ترین مدت و در شرایط سخت اقتصادی، برنامه‌هایی را انجام دادند که با توجه به این رکود فعالیت‌های اقتصادی و کمبود درآمدها فعالیت‌های شایسته‌ای هستند.

وی در ادامه خواهان استفاده هرچه بیشتر مترو در شهر تهران شد و اظهار کرد: حرکت‌هایی که در زیر زمین و در مترو صورت می‌گیرد اگرچه به طور ظاهری دیده نمی‌شوند اما خدمات ارزشمندی هستند و ما تلاش می‌کنیم تا تمامی خطوط متروی شهر تهران راه‌اندازی و با سرعتی بیش از سرعت استاندارد جهانی فعالیت کنند.

رییس شورای شهر تهران همچنین از توسعه و گسترش خطوط اتوبوسرانی خبر داد و گفت: گسترش خطوط اتوبوسرانی با توجه به ظرفیت خیابان‌ها و همچنین ظرفیت‌های شهری از دیگر برنامه‌های ما در مدیریت شهری است.

چمران در ادامه به گسترش فضاهای سبز خصوصی و عمومی و نوسازی بافت‌های فرسوده تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه تهران دارای بافت‌های فرسوده فراوانی است که در مقابل زلزله اصلا توان مقاومت ندارند.

وی ادامه داد: تهران شهری زلزله‌خیز است که هم در جنوب و هم در شمال خود دارای گسل‌های فعال است و به همین ترتیب همواره زلزله به عنوان یک خطر در بیخ گوش ما وجود دارد.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: میزان گسترش بافت‌های فرسوده تهران حداقل نزدیک ۴۰۰۰ هکتار است که حتی تا ۱۲ هکتار نیز می‌توان وسعت آن را برآورد کرد، اما متاسفانه بنا به دلایل مختلف طی سال‌های گذشته توفیقات خوبی درخصوص از بین بردن بافت‌های فرسوده تهران نداشته‌ایم.

چمران در ادامه ضمن بیان اینکه سرانه فضای سبز داخلی تهران قبل از انقلاب اسلامی کمتر از ۲ متر و در سال ۸۴، ۸.۵ متر بوده و در حال حاضر ۱۵.۵ متر مربع است، عنوان کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز داخلی تهران ۱۵.۵ متر مربع است، به علاوه ۳۸ هزار هکتار فضای سبز و کمربند سبز نیز در اطراف تهران به وجود آمده و یا نگهداری و مراقبت شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: استاندارد سرانه فضای سبز داخلی شهر تهران ۱۵.۵ متر مربع بوده اما هدف ما در این راستا ایجاد سرانه ۱۷.۵ متر مربع فضای داخلی در شهر تهران است.

رییس شورای شهر تهران درخصوص ایجاد فضاهای سبز در شهر تهران نیز عنوان کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در ۱۷ اسفند ماه سال گذشته در جمع مسوولان و مدیران محیط زیست و شهری ، مدیریت شهری تهران ظرف ۲ الی ۳ روز توانست بوستانی را که هم‌اکنون نام آن «یاس فاطمی» است را با همکاری مدیران پیشین آن در اختیار گرفته و در طی مدت کوتاهی تا ۱۳ نوروز ۹۴ آماده کند.

چمران ادامه داد: این بوستان ۱۴۰۰ هکتار بوده که مدیریت شهری تهران توانسته است این فضای جنگلی را بازسازی و تعمیر کند و به دلیل مزین شدن سال ۹۴ به نام حضرت فاطمه (س)، نام آن را یاس فاطمی بگذارد.

وی همچنین از احداث بوستان‌های دیگر همچون بوستانی در اطراف پادگان شهید شهرام‌فر و… اشاره کرد و گفت: از طرف مردم شهر تهران تشکر ویژه‌ای از مقام معظم رهبری داریم زیرا اگر دستور ایشان نبود، مشخص نبود که سرنوشت این ۱۴۰۰ هکتار به کجا می‌انجامید.

رییس شورای شهر تهران همچنین از تمامی روشنگری‌های مقام معظم رهبری درخصوص مذاکرات هسته‌ای و رخدادهای منطقه تشکر ویژه کرد و گفت: مقام معظم رهبری همواره روشنگری‌هایی درخصوص مذاکرات هسته‌ای داشتند و تیم مذاکره‌کننده را پشتیبانی و حمایت می‌کردند.

چمران همچنین ادامه داد: همچنین تمامی کشورهای اسلامی به دلیل روشنگری‌های مقام معظم رهبری درخصوص مسائل منطقه و جنگ یمن و عربستان از ایشان تشکر ویژه دارند.

وی افزود: سعودی‌ها در حالی به یمن حمله کردند که یمنی‌ها در مقابل کشتارهای وحشیانه زنان و کودکان آنان هیچ سلاحی نداشتند و این جنایت تا همیشه در جهان اسلام همچون جنایت صهیونیست‌ها در غزه باقی خواهد ماند و همواره این لکه ننگ بر دامن سعودی‌ها باقی خواهد ماند.

رییس شورای شهر تهران در ادامه ضمن ابراز امیدواری از پیروزی تمامی ملت‌های مسلمان در مقابل دشمنان اظهار کرد: امیدواریم تمامی ملت‌های مسلمان در یمن، لبنان، سوریه و… مقاومت در مقابل دشمنان را ادامه داده و آنها رابه زانو در آورند تا روزی شاهد آن باشیم که تمامی ملت‌های مسلمان آزاد و سربلند هستند و در راستای سرافرازی کشور خود و پاسداشت ارزش‌های اسلام تلاش میکنند.

چمران ادامه داد: ان‌شاءالله این اتحاد و انسجام یمنی‌ها در پناه اسلام و کلمه لا اله الا الله حفظ شود تا بتوانند به پیروزهای‌ نهایی دست یافته و همانند مصری‌ها، انقلابشان به انحراف کشانده نشود.

وی در پایان عنوان کرد: ملت و دولت اسلامی ایران خوشحالند که ملت‌های مسلمان به طور متفق، منسجم، پایدار و پیروز در مقابل صهیونیسم‌ها و دشمنان اسلام به موفقیت می‌رسند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.