• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
3

رییس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران بر حفظ محیط زیست تاکید کرد

  • کد خبر : 4987
  • ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

رییس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست و مسایل مربوط به آن، بر ضرورت تشکیل کارگروه ها و نشست های تخصصی در زمینه حفظ محیط زیست تاکید کرد. به گزارش گروه علمی ایرنا از کمیسیون ملی یونسکو، استرکیش لاروش در یازدهمین جلسه از چهارمین دوره کمیته ملی اخلاق […]

رییس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست و مسایل مربوط به آن، بر ضرورت تشکیل کارگروه ها و نشست های تخصصی در زمینه حفظ محیط زیست تاکید کرد.
به گزارش گروه علمی ایرنا از کمیسیون ملی یونسکو، استرکیش لاروش در یازدهمین جلسه از چهارمین دوره کمیته ملی اخلاق زیستی و اخلاق در علم و فناوری کمیسیون ملی یونسکو، حوزه محیط زیست و حفظ آن را بسیار با اهمیت عنوان کرد.

زهرا جواهریان نماینده سازمان حفاظت محیط زیست نیز آمادگی این سازمان برای برپایی کارگاه ‎های مربوط به این حوزه را اعلام کرد.

همچنین دکتر محمدمهدی آخوندی رییس پژوهشگاه ابن‎سینا و دکتر شمسی کوشکی نماینده و رییس کمیته اخلاق کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اجلاس IBC را که ماه گذشته در پاریس برگزار شده بود، ارایه کردند.

دکتر ایرجی‎زاد عضو کمیته ملی اخلاق زیستی و اخلاق در علم و فناوری و عضو جدید کمیته جهانی اخلاق در علم و فناوری نیز در مورد بحث نانوتکنولوژی، فعالیت ‎های انجام‎ شده در این زمینه و تاثیر آن در دنیا از منظر اخلاق صحبت کرد.

سپس دکتر اردکانی نماینده معاونت پژوهشی وزارت علوم در خصوص عملکرد و برنامه های این معاونت در حوزه اخلاق و همکاری این معاونت با مرکز ژنتیک مواردی را ذکر کرد.

دکتر بنی‎اسدی رئیس انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری در خصوص فعالیت‎های آن انجمن و محورهای همکاری انجمن و کمیته، به نکاتی در خصوص همایشی که در این حوزه در حال برنامه ‎ریزی است اشاره کرد و خواهان حضور کمیته اخلاق به عنوان تیم اجرایی علمی در این همایش شد.

در ادامه دکتر شعبانی فر پژوهشگر حوزه اخلاق حرفه ای و اخلاق اجتماعی گزارشی را در مورد فعالیت‎های اخلاقی انجام‎شده در سطح بین ‎المللی ارائه کرد.

در پایان جلسه در خصوص برگزاری جایزه ابن‎سینا و بررسی آخرین وضعیت آن بحث و گفت‎وگو شد.

یازدهمین جلسه از چهارمین دوره کمیته ملی اخلاق زیستی و اخلاق در علم و فناوری کمیسیون ملی یونسکو با حضور استرکیش لاروش رئیس دفتر منطقه‎ای یونسکو در تهران و دکتر سعیدآبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در سالن اجتماعات کمیسیون برگزار شد.

در این جلسه که با حضور ۲۵ نفر از اعضا و مهمانان پژوهشگر در این حوزه تشکیل شد، اعضای کمیته ضمن آشنایی با رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران، برای برگزاری کارگاه های آموزشی و کنفرانس های تخصصی در حوزه اخلاق با همکاری کمیته و دفتر منطقه ای تبادل نظر کردند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.