• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

راهکار های ملی طبیعت گردی تدوین می شود

  • کد خبر : 4300
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مساله اکوتوریسم به طور جدی مورد توجه کمیته طبیعت گردی است، گفت: راهکار های ملی طبیعت گردی تدوین می شود. به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، احمد علی کیخا در جلسه ارایه گزارش سازمان همکاری های […]

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مساله اکوتوریسم به طور جدی مورد توجه کمیته طبیعت گردی است، گفت: راهکار های ملی طبیعت گردی تدوین می شود.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، احمد علی کیخا در جلسه ارایه گزارش سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در خصوص برنامه های پیشنهادی توسعه اکوتوریسم در تالاب انزلی گفت: شرایطی که در دولت جدید فراهم شده برنامه های توسعه سرعت بیشتری گرفته است و این مساله ارتباطی بین توسعه و عرصه های طبیعی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در کمیته طبیعت گردی مساله اکوتوریسم به طور ویژه مورد توجه قرار دارد، گفت: محیط زیست به دنبال تدوین بحث راهکارهای ملی برای طبیعت گردی است که قطعا تجربه و دانش جایکا می تواند در این خصوص به ما کمک کند.

کیخا تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست علاقه مند است تا با استفاده از تجربیات جایکا و مدیریت معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست و با بهره گیری از تجربیات بین المللی تالاب انزلی و استان گیلان به یکی از الگوهای موفق طبیعت گردی در ایران تبدیل شود.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران در سال ۱۹۷۰ پیشنهاد دهنده کنوانسیون رامسر در حوضه تالاب ها بوده است و مرکز منطقه ای غرب آسیا در رامسر و در استان مازندران قرار دارد.

کیخا افزود: به طور کلی سیاست سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با فعالیت های طبیعت گردی بسیار جدی و پیگیرانه است و ما علاقه مندیم تا در ارتباط با فعالیت های طبیعت گردی اقدامات بسیار خوبی انجام دهیم و خوشبختانه در این خصوص محدودیت اعتباری نداریم و حفاظت از تالاب انزلی را در تمام زمینه ها جزو وظایف سازمان محیط زیست می دانیم.

وی از برنامه ریزی برای نشست هم اندیشی تدوین استراتزی ملی طبیعت گردی در ایران با همکاری جایکا، سازمان جهانی محیط زیست (undp) ، سازمان میراث فرهنگی و شرکتهای طبیعت گردی در بهار سال آینده خبر داد و گفت: کارگاه آموزشی طبیعت گردی توسط مشاور بین المللی جایکا برای کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی قبل پایان سال جاری برگزار می شود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه برنامه ریزی برای تدوین سیاست های راهبردی و دستور العمل طبیعت گردی با همکاری مشاور بین المللی طرح تالاب انزلی انجام می شود، اظهار کرد: تور گردشگری طبیعی تالابی برای کشورهای عضو مرکز منطقه ای رامسر در غرب آسیا با همکاری جایکا برگزار می شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.