• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

رانندگان با سرعت مطمئنه در مناطق حفاظت شده رانندگی کنند

  • کد خبر : 7535
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
رانندگان با سرعت مطمئنه در مناطق حفاظت شده رانندگی کنند

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد میزان تلفات گونه های جانوری در ایام نوروز افزایش می یابد،گفت: رانندگان سرعت خودروی خود را هنگام عبور از مناطق حفاظت شده کاهش دهند. محمد درویش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی […]

hayatvahsh_tasadof_talafatjadde_havadesمدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد میزان تلفات گونه های جانوری در ایام نوروز افزایش می یابد،گفت: رانندگان سرعت خودروی خود را هنگام عبور از مناطق حفاظت شده کاهش دهند.
محمد درویش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: بخشی از جاده های اصلی کشور در برخی استان ها مانند گلستان، چهارمحال و بختیاری، فارس و اصفهان از مناطق حفاظت شده می گذرد.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی رانندگان در هنگام عبور از این مسیرها، سرعت مطمئنه را رعایت نمی کنند که در این حالت اگر با گونه جانوری مواجه شوند قادر به کاهش سرعت و کنترل خودرو نخواهند بود در نتیجه با حیوان برخورد می کنند.
درویش تاکید کرد: اگر رانندگان سرعت خود را کنترل کنند هم می توانند از طبیعت بهره ببرند و هم اینکه در صورت مواجه شدن با یک گونه جانوری قادر به کنترل سرعت خودرو خواهند بود.

خودروها را نزدیک تالاب ها نبرید
وی گفت: برخی از گردشگران برای دیدن تالاب یا دریاچه خودروهای خود را تا حد امکان به محل نزدیک می کنند که این مساله موجب آسیب زدن به محیط زیست منطقه و گونه های گیاهی و جانوری موجود در اطراف آن حوضه آبی می شود.
درویش افزود: بهتر است گردشگران خودروها را با فاصله معینی از تالاب ها یا دریاچه ها متوقف کنند تا به اکوسیستم منطقه و آرامش آن آسیبی وارد نشود.

چوب ها را نسوزانیم
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بسیاری از گردشگران برای بر پا کردن آتش از چوب و ذخایر جنگلی استفاده می کنند که این کار آسیب بزرگی به محیط زیست وارد می کند.
وی اظهار کرد: بهتر است افراد برای برپا کردن آتش، ذغال مورد نیاز را از مراکز عرضه خریداری کنند و بعد از تمام شدن پخت و پز از خاموش شدن کامل آتش مطمئن و بعد محل را ترک کنند.

از ترقه ها استفاده نکنیم
درویش گفت: بارها مشاهده شده که برخی کودکان و حتی گاهی بزرگسالان برای تفریح از ترقه و مواد محترقه استفاده می کنند که صدای ناشی از انفجار آنها آرامش جنگل را به هم می ریزد و موجب وحشت حیات وحش می شود.
وی افزود: دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان های مردم نهاد ۳۱ استان کشور اقدام به تهیه بروشور برای آگاهی رسانی به مردم کرده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=7535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.