• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2

دولت لایحه حمایت از محیط بانان را تقدیم مجلس کند

  • کد خبر : 8772
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۷:۳۲
دولت لایحه حمایت از محیط بانان را تقدیم مجلس کند

عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: فراکسیون محیط زیست آمادگی کامل دارد تا در صورت ارائه لایحه حمایت از محیط بانان از سوی دولت، با دو فوریت آن را بررسی کند. مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با مهر، افزود: در راستای حمایت از محیط بانان بایستی خلاء های قانونی که وجود دارد با […]

mohitbanعضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: فراکسیون محیط زیست آمادگی کامل دارد تا در صورت ارائه لایحه حمایت از محیط بانان از سوی دولت، با دو فوریت آن را بررسی کند.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با مهر، افزود: در راستای حمایت از محیط بانان بایستی خلاء های قانونی که وجود دارد با همکاری قوه قضائیه برطرف شود چرا که رفع قوانین موجب می شود که محیط بانان یا از درگیر شدن با متخلفان پرهیز کنند و یا در صورت درگیر شدن به دلیل موانع قانونی دچار آسیب شوند.

به گفته وی، لذا ضروری است که سازمان محیط زیست که با مشکلات محیط بانان در این خصوص و بویژه محیط بانانی که به خاطر دفاع از طبیعت با شکارچیان درگیر شده و در حال حاضر در انتظار حکم اعدام در زندانها بسر می برند آشنایی کامل دارد لایحه ای به مجلس در حمایت از آنها ارائه دهد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: در صورت ارائه این لایحه اعضای فراکسیون قول می دهند که با دو فوریت آن را رسیدگی کرده و در اولویت قرار دهند تا خلاء های قانونی حمایت از محیط بانان برطرف شود.

وی در پاسخ به اینکه فراکسیون محیط زیست مجلس خود به عنوان یکی از قوای حامی محیط زیست بایستی پیگپر رفع نقایص قانونی حمایت از محیط بانان باشد اظهار داشت: حدود و اختیارات محیط در طرح نسبت به حدود و اختیارات دولت در لوایح بسیار کمتر است بنابراین بهتر است که سازمان محیط زیست با اشراف کامل نسبت به این موضوع لایحه ای را در این خصوص به مجلس تقدیم کند. در این صورت مجلس نیز قول می دهد که با دو فوریت و در اولویت خلاء های قانونی محیط بانان را برطرف کند.

لاهوتی تصریح کرد: اما آنچه که مهم است این است که سازمان محیط زیست بایستی از ظرفیت های مردمی برای کمک به محیط بانان در حفاظت از محیط زیست کشور استفاده کند چرا که تعداد محیط بانان نسبت به عرصه های طبیعی کشور بسیار کم است و در همه جای دنیا ثابت شده که مردم می توانند بهترین حافظان محیط زیست باشند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.