• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

دولت در خصوص رفع آلودگی هوا به دنبال فریبکاری و اقدام نمایشی نیست

  • کد خبر : 5821
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه محیط زیست که امروز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه در این نمایشگاه گفتگو‌هایی نزدیک و علمی در زمینه‌ی محیط زیست صورت می‌گیرد، عنوان کرد: در جهان تمام ملت‌ها و دولت‌ها […]

jahangiri_dolat_moavenreisjomhoorبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه محیط زیست که امروز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه در این نمایشگاه گفتگو‌هایی نزدیک و علمی در زمینه‌ی محیط زیست صورت می‌گیرد، عنوان کرد: در جهان تمام ملت‌ها و دولت‌ها به دنبال اقتدار نظام خود هستند که یکی از مولفه‌های اقتصادی آن، دستیابی به رفاه مردم است که بزرگترین شاخص محسوب می‌شود.

وی گفت: اقتصاد ایران با چالش اتکای اقتصاد به درآمد نفتی مواجه است که باید در این رابطه برنامه ریزی بلند مدت انجام گیرد و در مدت زمان مناسب با مسائلی از جمله رکود، بیکاری و کاهش بهای نفت، تورم، مقابله شود.

جهانگیری در ادامه افزود: کشور با چالش جدیدی به غیر از مسائل اقتصادی از جمله مسائل اجتماعی و زیست محیطی روبرو است که بحث خشکسالی و کم آبی از جمله مواردی است که سراسر کشور با آن مواجه است و این امر یک تهدید زیست محیطی و بومی محسوب می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص پدیده‌ی ریزگرد‌ها گفت: این امر بسیار جدی است، طوری که بسیاری از شهر‌ها و استان‌ها و در راس آن‌ها شهرستان اهواز را دربر گرفته است.

در خصوص شهرستان اهواز که یکی از قطب‌های اقتصادی و صنعت نفت کشور است، باید توجه بیشتری انجام گیرد.

وی آلودگی هوای کلان شهر‌ها را یکی دیگر از مواردی مطرح کرد که سلامت ۳۰ میلیون جمعیت را درگیر خود کرده، گفت: از شروع آغاز کار دولت دغدغه‌ی اصلی موضوع حل آلودگی هوا بوده که در این زمینه برنامه‌های زیادی انجام گرفته است.

جهانگیری مطرح کرد: برای بهینه سازی انرژی و از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده و دوگانه سوز در تهران، تصمیمات مناسبی اتخاذ شده است تا مشکل برطرف شود، اما این امر یک شبه به وجود نیامده است و یک شبه نیز برطرف نخواهد نخواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به دنبال فریب کاری و کار نمایشی نیست گفت: دولت می‌خواهد با برنامه ریزی جامع در زمینه‌ی رفع آلودگی‌ها و دیگر مشکلات محیط زیست حرکت کند. در این زمینه باید راه‌های اساسی و ریشه‌ای پیگیری شوند.

جهانگیری مطرح کرد: طرح‌های مهم و سد سازی بدون مطالعه اجرایی نخواهند شد و اگر طرحی مانند سد گتوند اجرا شده است، باید تمام آثار و زیان‌های زیست محیطی آن برطرف شود.

وی در ادامه در خصوص برطرف مشکلات زیست محیطی، گفت: باید به دنبال روابط بین المللی باشیم تا راهکار مناسب ارائه شود، به دلیل اینکه مسئله‌ی زیست محیطی خاص یک کشور نیست، بلکه منطقه‌ای و بین الملل محسوب می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص گازهای گلخانه‌ای که از دیگر دغدغه‌های دولت است گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های کشورها گازهای گلخانه‌ای است که سازمان بین المللی در این زمینه باید اقدام کند و کلید اقتصاد سبز را مطرح کند.

جهانگیری درخصوص توسعه‌ی پایدار گفت: توسعه‌ی پایدار به معنای عقب گرد و توقف نیست، بلکه رشد اقتصادی و عدالت را دنبال کرده تا مسائل زیست محیطی رعایت شوند.

وی درادامه مطرح کرد: کاهش آلودگی هوا و پیشگیری از اتلاف تنوع زیستی در دستور کار قرار گیرد.

وی در خصوص اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه‌ی مناسبی در کشور برای رفع بیکاری، رکود و تحریم‌های ظالمانه است، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای این است که ما هم بتوانیم با چالش‌ها مقابله کنیم و هم در مقابل فشارهای خارجی (تحریم‌ها) مبارزه کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه اقتصاد سبز همان اقتصاد مقاومتی در نظر ما است، گفت: برطرف کردن مسائل و مشکلات محیط زیست یک مسئله‌ی جهانی است و یک دستگاه نمی‌تواند به تنهایی با خطر خشکسالی، ریزگرد‌ها مقابله کند، بلکه برای تحقق این امر نیازمند کمک و همیاری همه‌ی ملت هستیم.

وی در پایان گفت: تضعیف نهادهای مدنی در محیط زیست به معنای تضعیف ملتی است که از زیان‌های محیط زیستی رنج می‌برند. نهادهای مدنی باید در صحنه حضور داشته باشند و دولت از آن‌ها حمایت تام می‌کند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.