• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

دوربین های هوشمند برای اعلام حریق در مناطق تحت حفاظت محیط زیست نصب می شود

  • کد خبر : 8927
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
دوربین های هوشمند برای اعلام حریق در مناطق تحت حفاظت محیط زیست نصب می شود

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان محیط زیست گفت: اعلام آتش سوزی در ساعات اولیه وقوع در مناطق تحت حفاظت محیط زیست برای اطفا از اهمیت زیادی برخوردار است از این رو نصب دوربین های هوشمند و حساس به حرارت در دستور کار این سازمان قرار گرفته است. همه ساله با گرم شدن هوا شاهد […]

Atashsoozi_2فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان محیط زیست گفت: اعلام آتش سوزی در ساعات اولیه وقوع در مناطق تحت حفاظت محیط زیست برای اطفا از اهمیت زیادی برخوردار است از این رو نصب دوربین های هوشمند و حساس به حرارت در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
همه ساله با گرم شدن هوا شاهد بروز آتش سوزی در جنگل های کشور و مناطق حفاظت شده هستیم که گاهی خسارات جبران ناپذیری به همراه دارند.

سرهنگ حمید رضا خیلدار روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:

در صدد هستیم حفاظت از مناطق تحت پوشش سازمان محیط زیست به صورت هوشمند و با استفاده از فناوری های نوین انجام شود از این رو نصب دوربین های هوشمند و حساس به حرارت در این مناطق جزو برنامه های سازمان است.

وی تاکید کرد: اگر آتش سوزی در یک منطقه یا جنگلی گسترش یابد اطفای آن بسیار دشوار خواهد بود بنابراین مطلع شدن از وقوع آتش سوزی در ساعات اولیه بسیار حایز اهمیت است که با نصب دوربین های هوشمند این امر امکان پذیر می شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند تامین اعتبار کافی است گفت: برآورد شده است برای یک منطقه مانند پارک ملی بمو نصب این دوربین ها و راه اندازی سیستم وایرلس، به اعتباری حدود ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان نیاز است.

پارک ملی بمو از پارک های ملی ایران در استان فارس و در ۱۰ کیلومتری شیراز قراردارد. حدود ۴۰ سال است که مورد حفاظت قرار گرفته ، دارای ۴۸ هزار هکتار وسعت و یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس است.

سرهنگ خیلدار افزود: آزمایشی که بر روی این دوربین های هوشمند انجام شده است نشان می دهد برد آن حدود ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر است و در فاصله ۶ تا ۷ کیلومتری قادر به نشان دادن پلاک خودرو است.

وی تاکید کرد: قرار است این دوربین ها در مناطق حفاظت شده و در ارتفاعات نصب شود تا متخلفان نتوانند با شلیک به آنها آسیب برسانند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: زمانی که دوربین ها در منطقه نصب شوند افراد در ستاد یا ادارات کل محیط زیست استان ها قادر به پایش مداوم منطقه خواهند بود که در حال جمع بندی و برآورد اعتبارات برای اجرای این طرح هستیم.

وی به انجام مانور اطفای حریق در استان های گلستان و لرستان در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: برگزاری این مانورها موجب آمادگی نیروها برای مقابله با حریق می شود و باعث می شود دستگاه ها در زمان وقوع حادثه به درستی درکنار هم قرار گیرند.

خیلدار گفت: قرار شده است در بحث اطفای حریق سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به عنوان متولی اصلی حفاظت از جنگل ها، برنامه های خود را با برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست تلفیق کند تا به یک برنامه کاری صحیح و تخصیص اعتبارات کافی برسیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.