• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

دامپزشک سرباز گمنام نظام سلامت

  • کد خبر : 3259
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در واکنش به بیانیه سه تشکل غیردولتی دامپزشکی کشور با صدور نامه‌ای تأکید کرد: دامپزشکان به‌ عنوان سربازان گمنام نظام سلامت، نقش مؤثری در حفظ سلامت جامعه و حفاظت از محیط زیست ایفا می‌کنند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، […]

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در واکنش به بیانیه سه تشکل غیردولتی دامپزشکی کشور با صدور نامه‌ای تأکید کرد: دامپزشکان به‌ عنوان سربازان گمنام نظام سلامت، نقش مؤثری در حفظ سلامت جامعه و حفاظت از محیط زیست ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، معصومه ابتکار به روند رو به رشد صنعتی شدن جامعه، تخریب محیط زیست، کاهش منابع طبیعی و گسترش بیماری‌های نوپدید اشاره و حضور دامپزشکان را در تدوین و اجرای برنامه‌های مربوط به تأمین منابع غذایی جدید، ارتقاء سطح بهداشت جامعه و حفاظت از محیط زیست را ضروری دانست.

وی از اعلام آمادگی سازمان حفاظت محیط زیست برای همکاری با دامپزشکان بخش خصوصی در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین حیوانات وحشی، دام و انسان خبر داد و افزود: سازمان نظام دامپزشکی با بهره‌گیری از توان دامپزشکان بخش خصوصی می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از وقوع بیماری‌ حیات وحش داشته باشد.

ابتکار دامپزشکان را سربازان گمنام نظامت سلامت خواند و حضور آنان را در فعالیت‌های گسترده علمی، تحقیقاتی و اجرایی در بخش‌های دامپزشکی، پزشکی، صنایع غذایی و دارویی را برای حفظ سلامت جامعه و محیط زیست مهم و نشان از ظرفیت و توانایی علمی بالای این حرفه دانست.

جامعه دامپزشکان ایران و جامعه اسلامی دامپزشکان به عنوان سه تشکل دامپزشکی غیر دولتی کشور در بیانیه‌ای مشترک بر لزوم انسجام بیشتر بین اعضای خانواده بزرگ دامپزشکی کشور، برقراری ارتباطات مناسب با جوامع علمی بین‌المللی، روزآمد شدن منابع و روش‌های آموزش دامپزشکی، حضور پررنگ دامپزشکان در صیانت از حیات وحش و حفظ ذخایر ژنتیکی کشور و کاهش تصدی‌گری و افزایش نقش تسهیل‌گری و هدایت‌کنندگی دولت برای توسعه و اعتلای جامعه تأکید کرده بودند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=3259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.