• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

حفظ محیط زیست مطالبه عمومی است

  • کد خبر : 11018
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
حفظ محیط زیست مطالبه عمومی است

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حفظ محیط زیست مطالبه عمومی است که در این میان نقش رسانه ها در احقاق این مطالبه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مهناز مظاهری در دومین جلسه کارگروه مشترک […]

hafeztabiatمعاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حفظ محیط زیست مطالبه عمومی است که در این میان نقش رسانه ها در احقاق این مطالبه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مهناز مظاهری در دومین جلسه کارگروه مشترک رسانه ملی و سازمان حفاظت محیط زیست افزود: نقش رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما در گسترش و ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست بسیار پررنگ است.
وی خواستار تداوم تولید و پخش برنامه های زیست محیطی به منظور فرهنگ سازی، آموزش و تنویر افکارعمومی در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار در عرصه ملی به عنوان یکی از موضوعات اساسی مهارت های زندگی و حقوق شهروندی از رسانه ملی شد.
همچنین مجید فدایی سرپرست اداره کل روابط عمومی و دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این نشست با قدردانی از برنامه های موثر در حوزه محیط زیست از شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی خواستار افزایش حمایت های صدا و سیما در راستای فرهنگ سازی و آموزش همگانی برای حفظ محیط زیست شد.
*** عزم جدی رسانه ملی برای پرداختن به محیط زیست
مدیر شبکه دو سیما در این نشست با اشاره به دیدار دست اندرکاران حوزه محیط زیست با رهبر معظم انقلاب در اسفند ماه سال گذشته و توجه راهبردی ایشان به مباحث محیط زیست و همچنین بررسی سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام و اهتمام دولت و مجلس به این امر، ابراز امیدواری کرد همه قوا به مسئولیت خود در حفظ محیط زیست عمل کنند.
محمد رضا جعفری جلوه، همچنین تشکیل کارگروه مشترک با محیط زیست را نشان دهنده عزم جدی رسانه ملی برای پرداختن به موضوع حفاظت محیط زیست از ابعاد گوناگون آن به ویژه فرهنگ سازی در این زمینه دانست و ابراز امیدواری کرد سایر دستگاه های اجرایی مرتبط با محیط زیست نیز هماهنگی و همراهی بیشتری داشته باشند.
*** موضوعات و رویدادهای محیط زیستی باید به یک آیین و جنبش اجتماعی تبدیل شود
مدیر شبکه دو سیما همچنین برخی مناسبت های محیط زیستی از جمله هفته محیط زیست را دارای قابلیت تبدیل شدن به یک آیین و جنبش اجتماعی دانست و گفت: همانگونه که سیزده فروردین با عنوان روز انس با طبیعت نام گرفته و یا روز درختکاری به جشن رویش تبدیل شده شایسته است با همت و مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست و رسانه ملی، بعضی موضوعات و رویدادهای محیط زیستی دیگر نیز به یک جنبش مردمی و اجتماعی تبدیل شود.
بنا بر این گزارش در این نشست، پس از بحث و تبادل نظر اعضای جلسه، مقرر شد اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست برای تبدیل شدن به آیین فراگیر مردمی و جنبش اجتماعی و جریان سازی در رسانه ملی استخراج و در جلسه بعد کارگروه به تصویب برسد.
همچنین مقرر شد با همین رویکرد و به منظور ایفای نقش موثر رسانه ملی در ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست، تفاهم نامه همکاری مشترک دو سازمان در جلسه بعد بررسی و نهایی شود.
کارگروه مشترک رسانه ملی و سازمان حفاظت محیط زیست به صورت ماهانه تشکیل جلسه می دهد و طی آن راهکارهای اجرایی طرح مسایل زیست محیطی در رسانه ملی و نقش رسانه های ارتباط جمعی از جمله صدا و سیما در گسترش و ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ترغیب مردم و مسوولان در پاسداری از طبیعت و حفاظت از عرصه های طبیعی کشور نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
جلسه بعدی این کارگروه، اواخر تیرماه سال جاری به میزبانی سازمان جنگل ها و مراتع تشکیل خواهد شد.
در این نشست که به ریاست محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما و نماینده تام الاختیار رییس سازمان صدا و سیما برگزار شد، محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما، علی سیفی مدیر رادیو جوان، خیامی رییس مرکز سیمای استانها و نماینده مدیرشبکه سلامت سیما از رسانه ملی و مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش، محمد درویش مدیرکل دفترآموزش و مشارکت مردمی ، حمید گشتاسب میگونی مدیرکل دفتر زیستگاهها و مناطق حفاظت شده، شینا انصاری مدیرکل دفتر پایش فراگیر، فریبا ابتهاج مشاور رییس سازمان و مجید فدایی سرپرست اداره کل روابط عمومی از سازمان حفاظت محیط زیست و ناصر مقدسی قائم مقام سازمان جنگل ها و مراتع و پیمان یوسفی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان حضور داشتند.
مدیران ارشد این سازمان ها در این نشست مشترک بر لزوم هم افزایی این دو نهاد در تولید محصولات رسانه ای با هدف تنویر افکار عمومی و آموزش مسایل زیست محیطی به عنوان یکی از موضوعات اساسی مهارت زندگی، حقوق شهروندی و مقابله با چالش های حوزه سلامت و امنیت تاکید کرده و آن را برای فضای کنونی جامعه ضروری دانستند و بر تداوم همکاری ها برای تحقق اهداف مشترک در حوزه ‘حفاظت ازمنابع طبیعی و زیست محیطی’ و کاهش آسیب ها تاکید کردند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.