• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2

جهت گیری دولت ایجاد فضای سالم و طرح دیدگاه ها به ویژه در زمینه محیط زیست

  • کد خبر : 13257
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
جهت گیری دولت ایجاد فضای سالم و طرح دیدگاه ها به ویژه در زمینه محیط زیست

معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از جهت گیری های اصلی دولت یازدهم ایجاد فضای سالم اجتماعی برای طرح دیدگاه ها و گفت وگو بین دولت و مردم از جمله در عرصه محیط زیست است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا، دکتر معصومه ابتکار […]

ebtekar_reis_mohite_zist_4معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از جهت گیری های اصلی دولت یازدهم ایجاد فضای سالم اجتماعی برای طرح دیدگاه ها و گفت وگو بین دولت و مردم از جمله در عرصه محیط زیست است.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا، دکتر معصومه ابتکار روز دوشنبه در نشست با تشکل های مردم نهاد، نمایندگان دانشگاه ها و مراکز عملی در استانداری البرز افزود: مقام معظم رهبری نیز امسال را سال همدلی و همزبانی بین دولت و مردم نامیده است و ضرورت دارد تا در چنین فضایی مسایل و مشکلات زیست محیطی با مشارکت مردم از زوایای مختلف بررسی شود.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: اقتصاد سبز با مهار آلودگی های زیست محیطی درپرتو مشارکت مردم و تشکل های دانشگاهی محقق می شود.
ابتکار با تاکید بر اینکه توسعه اقتصاد سبز به معنای جلوگیری از تخریب منابع و مهار آلودگی ها است، گفت: در روند توسعه پایدار و رشد اقتصاد سبز نباید شاهد تخریب منابع طبیعی باشیم و ضمن مهار آلودگی ها و کنترل و مدیریت مصرف، هزینه ها هم بایدمدیریت شود.
ابتکار با اشاره به اینکه به تازگی مسایل توسعه پایدار در۱۷ محور در مجمع سران کشورهای جهان به تصویب رسید، گفت: در سخنرانی دو روز پیش رییس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، توسعه پایدار یکی از مولفه های کاری دولت یازدهم در ایران عنوان شد.
وی تاکید کرد: ۱۷ محور به عنوان اهداف ۱۵ ساله توسعه پایدار در جهان ترسیم شده است که در قالب ۱۶۰ شاخه برای کشورها هدف گذاری دارد.
ابتکار افزود: حفاظت از زمین، دریاها، منابع آبی،تغییر اقلیم و واکنش مناسب نسبت به آن در شهرها، آموزش، بهداشت و … از جمله محورهای توسعه پایدار است که در هر کشوری متناسب با فرهنگ و نیازهای آن مد نظر قرار می گیرد.
این مسوول گفت: هفدهمین محور این برنامه، مشارکت است یعنی تا مشارکت بین مردم و دولت ها نباشد توسعه پایدار محقق نمی شود.
وی اظهار داشت: باید از ظرفیت های بخش خصوصی، تشکل ها و دانشگاه ها بریا توسعه پایدار کشور به خوبی استفاده شود.
معاون رییس جمهوری گفت: توسعه به معنای بهبود کیفیت و توسعه شاخص هاست ولی نباید به عنوان تهدید محیط زیست باشد که این رشد بی برنامه خواهد بود.
وی اظهار داشت: کشور ما با معضلات زیست محیطی فراوانی از جمله کم شدن آب رودخانه ها و دریاها مواجه است که اگر تغییری در مدیریت منابع رخ ندهد به هیچ کدام از اهداف توسعه که بهبود وضعیت زندگی ، اشتغال و شهرنشینی را در بردارد نمی رسیم.
ابتکار گفت: باید برای رفع معضلات زیست محیطی چاره اندیشیی شود و توسعه پایدار به معنای چاره اندیشی برای رفع این معضلات است.
وی بیان داشت: حرکت ما باید مبتنی بر دانایی باشد که این سیاستی است که دولت یازدهم در حمایت از مراکز دانشگاهی دنبال می کند.
معاون رییس جمهوری افزود: سیاست دولت حمایت از سازمان های مردم نهاد و بدنه اصلی جامعه برای نقش آفرینی است.
این مسوول گفت: دولت یازدهم سعی کرده با تدبیر ضمن کاهش مشکلات، امید را در جامعه زنده نگه دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.