• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

تولید سوخت های زیستی مهمترین اولویت حوزه صنعت تخمیری است

  • کد خبر : 13972
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
تولید سوخت های زیستی مهمترین اولویت حوزه صنعت تخمیری است

دبیر کارگروه صنایع تخمیری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تولید سوخت های زیستی مهمترین اولویت تولیدی این ستاد در حوزه صنعت تخمیری است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیدعباس شجاع الساداتی در مورد اولویت این گروه برای تولید در […]

sookht_biodizel_benzinدبیر کارگروه صنایع تخمیری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تولید سوخت های زیستی مهمترین اولویت تولیدی این ستاد در حوزه صنعت تخمیری است.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیدعباس شجاع الساداتی در مورد اولویت این گروه برای تولید در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ اظهار کرد: تولید سوخت های زیستی اولویت اصلی این کارگروه برای تولید است؛ زیرا تولید این نوع سوخت ها برای کشور بسیار ضروری است.
وی افزود: تولید استارترها و پروبیوتیک ها دومین اولویت کارگروه صنایع تخمیری است، در واقع پروبیوتیک ها، میکروارگانیسم های زنده و حاوی باکتری ها و مخمرهای سودمند هستند به همین دلیل تلاش می کنیم تولید این مواد را در کشور افزایش دهیم.
دبیر کارگروه صنایع تخمیری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری ادامه داد: تولید آنزیم های صنعتی مورد استفاده در صنایع مختلف مانند خوراک دام و طیور، شوینده، غذایی و بهداشتی، تولید اسیدهای آمینه، تولید اسیدهای آلی، تولید مخمرها و خمیرمایه نان، تولید آنتی بیوتیک ها، تولید ویتامین ها و ترکیبات مرتبط، تولید زیست پلیمرها مانند صمغ زانتان و تولید زیست امولسیفایرها و میکروجلبک ها از اولویت های بعدی تولیدی کارگروه هستند.
شجاع الساداتی تصریح کرد: با توجه به اینکه چند سالی چندان توجهی به حوزه صنعت تخمیری نشده و بسیاری از کارخانه ها در این حوزه تعطیل شده اند، راه طولانی برای جبران این عقب افتادگی ها داریم که تلاش می کنیم با همکاری کارشناسان این حوزه و مسوولان، جان تازه ای به این صنعت ببخشیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.