• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
31
مدیرکل زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست:

تعارضات معادن با غارهای حساس و ارزشمند برطرف می‌شود

  • کد خبر : 24294
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
تعارضات معادن با غارهای حساس و ارزشمند برطرف می‌شود

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، رضا اقتدار در آستانه فرارسیدن روز غار پاک افزود: با توجه به اهمیت علمی و  ارزش‌های زیستی غارها و اینکه به دلیل شرایط خاص حاکم برآن‌ها، جزو زیستگاه‌های حساس محسوب می‌شوند؛ به عنوان سرمایه‌های ملی، منطقه ای و زیستی، حفاظت همه جانبه از آن‌ها ضروری است. وی با بیان اینکه یکی […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، رضا اقتدار در آستانه فرارسیدن روز غار پاک افزود: با توجه به اهمیت علمی و  ارزش‌های زیستی غارها و اینکه به دلیل شرایط خاص حاکم برآن‌ها، جزو زیستگاه‌های حساس محسوب می‌شوند؛ به عنوان سرمایه‌های ملی، منطقه ای و زیستی، حفاظت همه جانبه از آن‌ها ضروری است.
وی با بیان اینکه یکی از تهدیدات مهم برای این زیستگاه‌های ارزشمند، فعالیت‌های معدنی در محدوده غارها است، اظهار داشت: در صدد هستیم با تعامل وزارت صنعت و معدن، نسبت به رفع تعارضات موجود و عدم صدور مجوز فعالیت‌های معدنی در حریم غارهای حساس اقدام کنیم.
همچنین راشین گوهرشاهی دبیر کارگروه غارشناسی کشور نیز با اشاره به اهمیت غارها از لحاظ زیستگاهی، زمین شناسی، منابع آب، گردشگری و ورزشی گفت: روز غار پاک بهانه‌ای برای توجه به این موضوع است که غارها به عنوان زیستگاه منحصر به فرد گونه‌هایی چون خفاش، نیازمند حفاظت هستند.
وی تصریح کرد: بهره‌برداری پایدار از غارها مستلزم شناخت و مطالعه ارزش‌های آن‌ها است.
این مقام مسئول گفت: به مناسبت این روز امسال کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان، متخصصان، غارنوردان و علاقه مندان موضوع غار برگزار می شود.
وی ادامه داد: محورهای سخنرانی در این کارگاه شامل اهمیت غارها به عنوان منابع آبی و کارستی کشور و ضرورت حفاظت از غارها به عنوان زیستگاه گونه@های خاص و تنوع زیستی غارهای کشور خواهد بود. دوم مهر روز غار پاک نامگذاری شده است./پام

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=24294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.