• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

تبدیل دشت لار به پارک ملی منوط به دستور و ابلاغ مقامات بالادستی

  • کد خبر : 9024
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
تبدیل دشت لار به پارک ملی منوط به دستور و ابلاغ مقامات بالادستی

فرماندار شمیرانات با اشاره به اینکه تبدیل دشت لار به پارک ملی منوط به دستور و ابلاغ مقامات بالادستی است که پس از طی مطالعه، کارشناسی و انجام فرآیند های مربوطه بایستی پیگیری شود، افزود: اگر طرح و برنامه دقیق و مشخص و همچنین زیر ساخت و بستر مناسب برای تبدیل لار به پارک ملی […]

damavand_dasht_larفرماندار شمیرانات با اشاره به اینکه تبدیل دشت لار به پارک ملی منوط به دستور و ابلاغ مقامات بالادستی است که پس از طی مطالعه، کارشناسی و انجام فرآیند های مربوطه بایستی پیگیری شود، افزود: اگر طرح و برنامه دقیق و مشخص و همچنین زیر ساخت و بستر مناسب برای تبدیل لار به پارک ملی را نداشته باشیم، بطور حتم این منطقه بکر و منحصر به فرد کشور دچار خسارات جبران ناپذیری خواهد شد.

عزت الله خانمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تبدیل این دشت به پارک ملی گفت: این زیر ساخت‌ها شامل تأمین امنیت اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و منابع طبیعی می‌شود که در حال حاضر زیر ساخت، طرح و برنامه و متولی امر آن محیا نیست و تا زمانی که به ما ابلاغ نشده و بستر مناسب آن فراهم نشود ما آنجا را به عنوان دشت لار می شناسیم.

خانمحمدی ضمن تاکید بر اهمیت مسائل زیست محیطی در دشت لار ادامه داد: توجه به مسائل محیط زیست برای ما یک اصل مهم و اساسی است و جامعه عشایر و گردشگرانی که قصد سفر به این مناطق را دارند حتما باید به مسائل زیست محیطی توجه کامل و دقیق داشته و در حفظ آن کوشا باشند. قطعا اهمیت دشت لار بسیار قابل توجه است و محافظت از منابع ملی و زیست محیطی باید در راستای خدمت رسانی به عشایر نیز مورد توجه همه متولیان امر قرار گیرد.

وی جلوگیری از مشکلات زیست محیطی در مناطق دشت لار را منوط به تعامل بیشتر ادارات محیط زیست و منابع طبیعی با یکدیگر دانست و با بیان اینکه متاسفانه تعامل بین این دو دستگاه متولی امر خیلی پر رنگ نیست، افزود: همه دستگاههای متولی امر باید تلاش کنند و نگذارند مسائل زیست محیطی و همچنین اراضی منابع طبیعی در دشت لار به خطر افتد و در صورت مشاهده عدم همکاری دستگاه ها مجبور به ارائه گزارش به مقامات خواهند شد، چرا که مسائل زیست محیطی و صیانت از اراضی ملی از اهمیت بسیاری برای ما برخوردار است.

فرماندار شمیرانات از مأموران یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و ماموران نیروی انتظامی خواست با قاطعیت مقابل کسانی که قصد شکار، تخریب محیط زیست و یا تغییر کاربری منابع طبیعی را در مناطق دشت لار دارند بایستند و خطاب به دستگاه ها و ادارات مربوطه از آنها خواست در صورت مشاهده نمودن تخلف و یا هرگونه تصرف غیر قانونی آن را سریعا به بخشداری لواسانات و فرمانداری گزارش داده تا مراتب از طریق دستگاه های قضائی پیگیری شود. بی تردید ما در خصوص مسائل زیست محیطی بسیار حساس و جدی هستیم و از مسئولان محیط زیست نیز درخواست می کنیم تا وظایف خود را به صورت بایسته و شایسته عمل کنند.

وی با اشاره به ورود عشایر از دیگر شهرها و شهرستان‌ها به دشت لار گفت: اعتبارات لازم و کافی در بخش عشایری پیش بینی نشده و این اعتبارات پاسخ گوی مشکلات سازمان عشایری شهرستان شمیرانات نمی‌باشد. قطعا کنترل پروانه ها، تعامل منابع طبیعی و محیط زیست، سازمان عشایری، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های ذیربط برای حفاظت از مواهب و منابع ملی یک ضرورت است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=9024

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.