• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
3

تالاب ها مظهر همگرایی ملل است

  • کد خبر : 5558
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه تالاب‌ها مرز نمیشناسند و نیاز به مدیریت فرامرزی دارند، گفت: ۷۰ تالاب در ایران وجود دارد که در معرض آسیب هستند و دولت یازدهم برنامه‌های حفاظتی مدیریت تالاب‌ها را با همکاری مردم و جوامع محلی در دست اجرا دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست […]

talaabرئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه تالاب‌ها مرز نمیشناسند و نیاز به مدیریت فرامرزی دارند، گفت: ۷۰ تالاب در ایران وجود دارد که در معرض آسیب هستند و دولت یازدهم برنامه‌های حفاظتی مدیریت تالاب‌ها را با همکاری مردم و جوامع محلی در دست اجرا دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز در مراسم روز جهانی تالاب‌ها در دانشگاه زابل گفت: مراسمی که امروز در زابل برگزار می شود یکی از مهمترین مراسم های بزرگداشت روز جهانی تالاب ها در سراسر دنیا است زیرا بعید می دانم در هیچ نقطه ای از دنیا مراسمی با این تنوع ملیتی ، مذهبی ، فرهنگی و با این حجم از پشتیبانی مردم برگزار شود .
وی افزود: حضور مسئولان و میهمانان از کشورهای مختلف این مراسم را بی‌نظیر کرده و یقیناً همین حضور گسترده شایسته هامون است.

ابتکار ادامه داد: پیام صلح، دوستی، آشتی با طبیعت پیام آشکار مردم ایران به جهان از مراسم روز جهانی تالاب‌ها در زابل است.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه مردم و مسئولان کشور برای نجات هامون متحد شده اند.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: دولت یازدهم ردیف و اعتبار ویژه برای تالاب‌های مهم کشور اختصاص داده است.

ابتکار با بیان اینکه هیچ مرزجغرافیایی و سیاسی برای تالابها قابل تعریف نیست و باید با نگاه و مدیریت فرامرزی تالابها را حفظ کرد ، گفت: ۷۰ تالاب در ایران وجود دارد که در معرض آسیب هستند و دولت یازدهم برنامه‌های حفاظتی مدیریت تالاب‌ها را با همکاری مردم و جوامع محلی در دست اجرا دارد.

تالاب ها مظهر همگرایی ملل است
رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: تالاب ها مظهر همگرایی است اگر این ارزش‌ها را بتوانیم پاس بداریم حیات کشاورزی و تجارت را پاس داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه یک برنامه ملی برای نجات هامون در دست تدوین است تا بتوانیم مشکلات هامون رابرطرف کنیم و این اکوسیستم مهم آبی را احیا کنیم ، بیان کرد: محیط زیست به صلح، امنیت، معیشت و توسعه پایدارپیوندی عمیق داردو ماباید دربرنامه ریزیه های خود در همین راستا گام برداریم.

معاون رییس جمهور ابراز امیدواری کرد :رسانه ها از مراسم امروز ، پیام صلح ، دوستی و اشتی را مخابره کنند.
در پایان مراسم لباس محیط بانی و کارت همیار محیط زیست به استاندار سیستان و بلوچستان اهدا و از فعالان محیط زیست در عرصه تالاب ها تقدیر شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.