• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
1

برگزاری اولین همایش ملی فضای سبز کم آب در کاشان

  • کد خبر : 8636
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۸:۳۳
برگزاری اولین همایش ملی فضای سبز کم آب در کاشان

اولین همایش فضای سبز کم آب روز سه شنبه با حضور یکصد نفر از شهرداران کشور در دانشگاه کاشان گشایش یافت. دبیر علمی همایش ملی فضای سبز کم آب در این آیین گفت: این همایش با رویکرد ارتقای سطح کمی و کیفی فضای سبز و با هدف حفظ فضای سبز بویژه در مناطق گرم و […]

hamayesh_conferans_2اولین همایش فضای سبز کم آب روز سه شنبه با حضور یکصد نفر از شهرداران کشور در دانشگاه کاشان گشایش یافت.
دبیر علمی همایش ملی فضای سبز کم آب در این آیین گفت: این همایش با رویکرد ارتقای سطح کمی و کیفی فضای سبز و با هدف حفظ فضای سبز بویژه در مناطق گرم و خشک کشور با توجه به بحران آب برگزار می شود.

حمیدرضا دهقانی افزود: در برگزاری این همایش ۳۰۰ مقاله با موضوعات مختلف در زمینه فضای سبز و بحران کم آبی به دبیرخانه همایش واصل شد که از این تعداد ۱۰۸ مقاله بصورت شفاهی و یکصد مقاله به صورت پوستر برای ارائه در همایش پذیرفته شد.

وی معرفی گونه های سازگار به کم آبی جهت استفاده در فضای سبز، چمن های سازگار به کم آبی و جایگزینی های چمن، زیست فناوری و راهکارهای نوین ایجاد گونه های مقاوم به کم آبی و بهره وری و بهینه سازی مصرف آب را از محورهای این همایش دانست.

دهقانی، نقش آبهای نامتعارف در حفظ فضای سبز، طراحی و کشت و توسعه و نگهداری فضای سبز در اقلیم های خشک و نیمه خشک، ارتقاء فرهنگ عمومی و مشارکت شهروندان در صیانت از فضای سبز و کارکردهای اقتصادی فضای سبز کم آب را از دیگر محورهای این همایش دو روزه اعلام کرد.

برگزاری نمایشگاه جانبی و کارگاههای تخصصی در زمینه فضای سبز با موضوعات مختلف از برنامه های جانبی این همایش است.

گفتنی است این همایش پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری دانشگاه کاشان و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کاشان در دانشگاه کاشان برگزار می شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.