• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

انتقال آب خط قرمز سازمان محیط زیست / تالاب هورالعظیم احیامی شود

  • کد خبر : 4293
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲

معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه انتقال آب خط قرمز سازمان محیط زیست است از تشکیل جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون و احیا تالاب هور العظیم خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، سعید متصدی معان محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ابراز خرسندی از افزایش نگاه ملی به بحث آلودگی هوا […]

معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه انتقال آب خط قرمز سازمان محیط زیست است از تشکیل جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون و احیا تالاب هور العظیم خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سعید متصدی معان محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ابراز خرسندی از افزایش نگاه ملی به بحث آلودگی هوا و تلاش ملی در جهت بهبود کیفیت هوا، گفت: با توجه به عزم دولت تدبیر و امید برای بهبود کیفیت هوا و در نتیجه تامین سلامت مردم، طی یکسال گذشته، اقدامات گسترده و متنوعی در دستور کار بخش های مختلف از جمله سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و مصوبه اردیبهشت ماه هیات دولت و تعیین تکلیف کلیه دستگاه ها برای کاهش آلودگی هوا نشان از همین اراده و قاطعیت برای مقابله با آلودگی هوا داشت.

مالچ پاشی و نهال کاری در ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی در راستای کاهش آلودگی هوا

متصدی افزود: در همین راستا و به عنوان یک اقدام مهم در راستای کاهش آلودگی هوا، طی یک سال گذشته، میزان تولید نفت ترش را ۳۱ هزار بشکه کاهش داده ایم.

وی راه اندازی طرح آماک طی دو ماه آینده، مالچ پاشی و نهال کاری در ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی و پیگیری اقدامات مشترک سازمان حفاظت محیط زیست، وزارتخانه های نفت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از دیگر فعالیت های مهم در راستای بهبود آلودگی هوا به ویژه در اهواز برشمرد.

تشکیل جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی کشت و صنعت نیشکر دهخدا که یکی از بهترین و مجهز ترین سیستم های تصفیه فاضلاب با روش های بیولوژیکی و سازگار با محیط زیست است، یکی دیگر از اقدامات مهم در کاهش آلاینده های اهواز است، اعلام کرد: این تصفیه خانه توانایی تصفیه روزانه ۱۲۰۰ متر مکعب فاضلاب صنعتی را دارد و با راه اندازی تصفیه خانه در دست احداث کشت و صنعت دعبل خزاعی اثر این اقدامات بیشتر نیز خواهد شد.

متصدی ضمن اشاره به تشکیل جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون به منظور پیگیری امور مربوط به این رودخانه، گفت: در این جلسه مباحث مدیریت پسماند استان خوزستان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رهاسازی آب در حوضچه شماره سه تالاب هورالعظیم

وی افزود: طی بازدیدی که به همراه معاون وزیر نفت از تالاب بین المللی هورالعظیم و طرح های توسعه میادین نفتی آزادگان داشتم، موضوع رهاسازی آب در حوضچه شماره سه تالاب هورالعظیم و آبدارشدن هشت هزار هکتار از تالاب مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد طی هفته جاری این اقدامات صورت پذیرد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: این اقدام باعث احیاء بخش مهمی از تالاب و کاهش اثرات گرد و غبار در منطقه خواهد شد.

انتقال آب خط قرمز سازمان حفاظت محیط زیست

متصدی با تاکید بر اینکه انتقال آب از سرشاخه های بین حوضه ای؛ خط قرمز سازمان حفاظت محیط زیست است و در صورت ضرورت هم باید با رعایت کامل اصول ارزیابی زیست محیطی انجام شود، افزود: برنامه مدیریت محیط زیست غرب رودخانه کارون نیز با همکاری وزارت نفت تنظیم شده است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تاکنون در رابطه با هیچ پروژه انتقال آبی در حوضه رودخانه کارون که ناقض خط قرمزهای سازمان حفاظت محیط زیست باشد، تصمیم گیری نشده و حتی برای انتقال آب درون حوضه ای از سد زاینده رود به اصفهان نیز با توجه به پوشش درون استانی طرح موافقت سازمان با قید ۱۲ شرط، آن هم تنها به منظور تامین آب شرب از لوله به لوله اعلام شده است.

وی گفت: البته دستگاه های دیگری هم در این زمینه مسئولیت دارند که با در نظر گرفتن ساز و کارهای فرابخشی انتظار می رود وظایف خود را به خوبی انجام دهند

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.