• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
1

افزایش تشکل‌های مردمی محیط زیستی

  • کد خبر : 9997
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
افزایش تشکل‌های مردمی محیط زیستی

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست، از افزایش چشم‌گیر تعداد تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست خبر داد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، محمد درویش با اشاره به افزایش تعداد تشکل‌های مردمی در حوزه محیط زیست گفت: از زمان حضور معصومه ابتکار به عنوان رییس سازمان محیط […]

ahzaabمدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست، از افزایش چشم‌گیر تعداد تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، محمد درویش با اشاره به افزایش تعداد تشکل‌های مردمی در حوزه محیط زیست گفت: از زمان حضور معصومه ابتکار به عنوان رییس سازمان محیط زیست، تعداد تشکل‌های مردم‌نهاد از ۴۲۰ به ۷۷۸ رسیده و افزایش محسوسی یافته است این در حالی است که تعداد بیشترین NGO محیط زیست کشور مربوط به سال ۷۶ است، و تعداد آن ۶۵۰ بوده است.

وی با بیان اینکه برای هر استان انتخابات برگزار می‌کنیم، گفت: شبکه تشکل‌های مردمی هر استان به کمک فعالان محیط زیستی طی یک انتخابات آزاد، با حضور نماینده‌ای از سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری شکل گرفته است، و سعی شده تشکل‌ها هویت صنفی داشته باشند.

درویش به تاکید سازمان محیط زیست بر افزایش کیفی فعالیت‌های تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: سعی داریم برای این تشکل‌ها کارگاه‌های آموزشی سه روزه برگزار کنیم و به تدریج ملزومات یک کار تشکیلاتی و شبکه‌ای را به اعضای تشکل‌ها آموزش دهیم تا تشکل‌ها بدانند باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشند تا بتوانند مقبولیت اجتماعی بیشتری کسب کنند و در حوزه محیط زیست موثرتر باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه ۳۱ استان کشور برخوردار از شبکه‌ محیط زیستی هستند گفت: برای ایجاد هر تشکل مردم نهاد باید حداقل ۹ نفر به عنوان هیات موسس وجود داشته باشد. افراد می‌توانند برای ایجاد این تشکل‌های مردم نهاد محیط زیست، در تهران به وزارت کشور و در استان‌ها به استانداری‌ یا فرمانداری مراجعه کنند و بعد از پر کردن فرم‌ها بعداز ۵۱ روز که نتیجه درخواست آنها اعلام شد، به فعالیت‌های خود بپردازند.

درویش، با اشاره به اینکه تشکل‌ها می‌توانند بخشی از مشکلات محیط زیستی کشور را حل کنند گفت: در حال حاضر تالاب گندمان (کمجان) را تشکل‌های مردم نهاد به کمک جامعه‌های محلی و کارگاه‌های آموزشی برگزار کرده، احیا کردند همچنین ناهمواری‌های ماسه‌ای در منطقه میاندشت و خراسان شمالی را تصحیح کردند یا در یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری که مشکل تولید ذغال وجود داشت و درخت‌های بلوط به ذغال تبدیل می‌شدند، تشکل‌های مردم نهاد این مشکل را حل کردند. همچنین با کمک آنها در منطقه منصورآباد رفسنجان با مدیریت تعدادی از این تشکل‌ها در منطقه، شکارغیرقانونی متوقف شد.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی، با اشاره به اینکه پروژه‌های انجام شده توسط هر یک از تشکل‌ها توسط خود آنها پیشنهاد داده می‌شود گفت: پروژه‌های تشکل‌ها بعد از تایید فنی سازمان محیط زیست به اجرا در می‌آید.

درویش در پایان، با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای تشکل‌های مردم‌نهاد تخصیص یافته بود، گفت: اعتبار تخصیص یافته ۵۰۰ میلیون تومانی برای تشکل‌های مردم نهاد محیط زیست به تشکل‌ها پرداخت نشده، اما امیدواریم امسال پرداخت شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=9997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.