• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

افتتاح دبیرخانه کمیته خاص محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام

  • کد خبر : 3388
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱

دبیرخانه کمیته خاص محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور دکتر محسن رضائی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افتتاح شد. به گزارش زیست بوم، در این مراسم سیدمحمد مجابی رئیس کمیته خاص محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن ابراز خشنودی از برگزاری این نشست به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد این کمیته پرداخت. رئیس […]

دبیرخانه کمیته خاص محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور دکتر محسن رضائی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افتتاح شد.

به گزارش زیست بوم، در این مراسم سیدمحمد مجابی رئیس کمیته خاص محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن ابراز خشنودی از برگزاری این نشست به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد این کمیته پرداخت.

رئیس کمیته خاص محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: حل مشکلات محیط زیست بدون همکاری نهادهای تصمیم گیر امکان پذیر نیست و اقدام مجمع تشخیص مصحت نظام و توجه ویژه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به مقوله محیط زیست قابل تقدیر است.

سپس دکتر اصغر محمدی فاضل دبیر کمیته گزارشی از مستندات فنی و علمی تهیه شده برای کمیته و نیز تامین مستندات لازم برای برنامه ششم توسعه را ارائه کرد.

در ادامه این نشست اعضای کمیته نظرات تخصصی خود را در مورد بحران آب. تخریب منابع طبیعی، ضرورت آموزش و فرهنگ سازی در عرصه محیط زیست، پژوهش کاربردی، تعاملات بین‌المللی، اقتصاد سبز و امنیت محیط زیستی عنوان کردند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ضمن تشکر از تلاش های اعضای کمیته به لزوم شکل گیری یک نهضت محیط زیستی در کشور اشاره کرد و گفت: شکل گیری کمیته خاص محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام یک اقدام بسیار مناسب اما کمی دیرهنگام است و ما باید این تاخیر را با کار بیشتر جبران کنیم.

وی گفت: دولت با مجمع تشخیص همراهی خوبی دارد اما حل مسائل محیط زیست تنها وظیفه دولت نیست و همه ارکان نظام باید جدی ورود کنند. موضوع محیط زیست یک موضوع کلان ملی است و تمام شوون اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی کشور را دربر می گیرد.

رضایی افزود: تمام آحاد مردم باید تحت آموزش و آگاه سازی نسبت به اهمیت این مقوله قرار بگیرند تا بتوان یک جریان تاثیر گذار ساخت. مراقبت از منابع محیط زیست باید قوی و بدون مسامحه صورت بگیرد و در برخی رفتارها نسبت به منابع طبیعی باید بازنگری صورت بگیرد، برای مثال وضعیت کشاورزی مبتنی با آب ارزان و بهره وری پایین اصلا قابل قبول نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به معضلاتی مانند پیشروی بیابان، فرونشست زمین، تخریب جنگل و بحران آب در کشور گفت: مجمع در موضوع محیط زیست جدی است، حل مشکلات محیط زیست بایستی از بالاترین سطح تصمیم گیری شروع شود چون سیاست های کلان مصوب مجمع ارتباط بین قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی است و عمر این سیاست ها ۲۰ ساله است که پس از ۱۰ سال بازنگری و اصلاح می شود ولذا سیاست های کلی مجمع چهار برنامه ۵ ساله توسعه را دربر می گیرد.

گفتنی است اعضای کمیته خاص محیط زیست در خردادماه سالجاری نیز با آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کردند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=3388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.