• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

افتتاح اولین سایت پرنده نگری پایتخت در بوستان شهر

  • کد خبر : 8823
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۶:۴۴
افتتاح اولین سایت پرنده نگری پایتخت در بوستان شهر

به منظور آشنایی با گونه‌های مختلف پرندگان، نحوه زیست آنها و توسعه صنعت اکوتوریسم در محیط های شهری، اولین سایت پرنده نگری پایتخت دربوستان شهر راه اندازی شد. به گزارش ایسنا، صبح امروز شنبه سایت پرنده نگری در بوستان شهر تهران در منطقه ۱۲ با حضور منصور باقرصاد، قائم مقام خدمات شهری شهرداری تهران، علی […]

parandeh_parandenegari_shahr_parkبه منظور آشنایی با گونه‌های مختلف پرندگان، نحوه زیست آنها و توسعه صنعت اکوتوریسم در محیط های شهری، اولین سایت پرنده نگری پایتخت دربوستان شهر راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز شنبه سایت پرنده نگری در بوستان شهر تهران در منطقه ۱۲ با حضور منصور باقرصاد، قائم مقام خدمات شهری شهرداری تهران، علی محمد شاعری – رییس ستاد محیط زیست شهرداری، محمد حقانی – رییس کمسیون محیط زیست شورای شهر، محمد حسین بازگیر- رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهر تهران، محسنی قائم مقام شهرداری منطقه ۱۲ و جمعی از مدیران و کارشناسان شهری افتتاح شد.

در این مراسم علی محمد شاعری، رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح اولین سایت پرنده نگری پایتخت هستیم گفت: پرندگان سمبل آزادی ، نشاط و زندگی هستند و ما در تلاش هستیم که در تمامی مناطق شهر تهران سایت پرنده نگری را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ گونه پرنده در کشور شناسایی شده است، افزود: در شهر تهران بیش از ۱۷۰ گونه پرنده شناسایی شده که به دلیل بهبود شرایط زیست گاهی جمعیت پرندگان در حال افزایش است.

شاعری تصریح کرد: بوستان شهر تهران در طول یک سال میزبان بیش از ۴۰ گونه پرنده وحشی است، گفت: برخی از این پرندگان بصورت بومی، برخی مهاجر بهاره و تابستانه، برخی مهاجر پاییز و زمستان و برخی به عنوان مهاجر عبوری هستند که از مسافت‌های بسیار دور مانند قاره آفریقا و یا از کشورهای شمالی ایران وارد این پارک می شوند.

وی با اشاره به اینکه ستاد محیط زیست شهرداری تهران به منظور آشنایی شهروندان با گونه های مختلف پرندگان و نحوه زیست آنها، پروژه سایت پرنده‌نگری را در پارک شهر ایجاد کرد، افزود: شهرها عرصه‌هایی نیستند که در آنها فقط انسان‌ها حق زندگی داشته باشند، بلکه همزمان می‌توان در محیط‌های شهری انواع گوناگونی از موجودات زنده اعم از گیاهان یا جانوران را مشاهده کرد که حق زندگی دارند.

شاعری اضافه کرد: هراندازه محیط‌ زیست شهری پاک‌تر و سالم‌تر باشد، مجموعه موجوداتی که در این محیط زندگی می کنند دارای تنوع و شادابی بیشتری هستند. در واقع آشنایی با پرندگان و آگاهی از نیازهای زیست آنها ما را وادار می کند تا به اهمیت روش‌های حفاظت از محیط زیست شهری توجه بیشتری کنیم.

وی تصریح کرد: در محیط های شهری، زندگی همه موجودات به نحوی با یکدیگر پیوند دارد و هر اتفاق ناخوشایندی که برای آنها رخ دهد عملاً می‌تواند بر محیط زیست شهروندان و سلامت روح و روان آنها تأثیر منفی بگذارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، شاعری به اهداف ایجاد سایت پرنده‌نگری در پارک شهر تهران اشاره و بیان کرد: آشنایی با گونه‌های مختلف پرندگان و نحوه زیست آنها مانند آشیان‌گزینی، تغذیه، زادآوری و …، توسعه، رونق و ترویج صنعت اکوتوریسم در محیط های شهری، بیان اهمیت و ارزش زیست محیطی پرندگان و نقش آنها در اکوسیستم های شهری و ایجاد آرامش روحی و روانی ناشی از مشاهده پرندگان به خصوص در کلانشهرهایی مانند تهران از جمله اهدافی است که موجب ایجاد سایت پرنده نگری در این محیط شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8823

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.