• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
2

ابتکار: محیط زیست در بازیابی هویت ملی جوانان موثر است

  • کد خبر : 13757
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
ابتکار: محیط زیست در بازیابی هویت ملی جوانان موثر است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فرامرزی و فراملیتی بودن موضوع محیط زیست، از این حوزه به عنوان یکی از مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت برای جوانان نام برد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در دیدار با معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و […]

ebtekar_reis_mohite_zistمعاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فرامرزی و فراملیتی بودن موضوع محیط زیست، از این حوزه به عنوان یکی از مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت برای جوانان نام برد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در دیدار با معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود که ” فعالیت در حوزه محیط زیست و تلاش برای حفظ طبیعت و محیط زیست در مقابل آلودگی و تخریب‌ها به ایجاد حس شهروند جهانی‌بودن در جوانان منجر خواهد شد.”

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با تاکید بر اینکه ” جوانان قوه محرکه جنبش‌های مدنی در حوزه محیط زیست هستند” ادامه داد: با اشراف به همین موضوع است که بیشترین توجه را به جذب مشارکت مردمی به ویژه در جوانان برای حفظ محیط زیست، فارغ از هر نگاه ابزاری داریم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد که جوانان حق دارند از آزادی بیان، حق انتخاب و عزت برخوردار باشند و با برخورداری از این حقوق در امور مختلف مشارکت داشته باشند و این وظیفه مسئولان است که فضا برای این حضور آماده کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: به همین دلیل به رغم همه نقدها و فضاسازی‌ها، تمام تلاش ما در حوزه محیط زیست، افزایش کمی و کیفی سمن ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) به ویژه با محوریت فعالیت جوانان است.

وی ضمن یادآوری این موضوع که تلاش و فعالیت در حوزه محیط زیست به ایجاد ارتباط عاطفی و روحی هم منجر می‌شود، گفت : محیط زیست می‌تواند نقش و بستر مهمی در بازیابی هویت اجتماعی و ملی جوانان داشته باشد.

ابتکار تاکید کرد: محیط زیست پیونددهنده اقوام و ملل مختلف بشر و مروج صلح و دوستی است و از این رو دارای ظرفیت بالایی برای شکل‌دهی فعالیت‌های مختلف است.

انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان محیط زیست و وزارت ورزش و جوانان

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان، همچنین محمدرضا درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست نیز در این دیدار با اشاره به تفاهم‌نامه منعقدشده میان سازمان محیط زیست و وزارت ورزش و جوانان، گفت: نگاه و رویکرد وزیر و معاونان و مدیران وی به ویژه در دفاتر محیط زیست و توسعه پایدار و مشارکت‌های اجتماعی جوانان، منجر به فعالیت‌های گسترده و بسیار خوبی میان دو حوزه شده است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های محیط زیست و ورزش برای جذب مشارکت جوانان، افزود: محیط زیست از جمله مهم‌ترین و جذاب‌ترین موضوعات برای جوانان است که باید در اولویت‌بندی برنامه‌های این حوزه به ویژه برنامه‌های مرتبط با اوقات فراغت جوانان لحاظ شود.

درویش اشاره‌ای هم به رشد سمن‌های محیط زیستی طی دو سال اخیر داشت و گفت: بخشی از این رشد به واسطه مشارکت جوانان و نتایج ملموس این مشارکت‌ها بوده که حتی در برخی موارد به جلوگیری از روند مهاجرت به شهرها و تخلیه روستا و شهرهای کوچک منجر شده است.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست بخش عمده این رشد و مشارکت را مرهون نگاه حمایتی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به سمن‌های این حوزه و تاکید بر لزوم حضور موثر و تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز آن‌ها دانست.

در ادامه صدرالدین علیپور مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست نیز با مروری بر روند فعالیت‌های اجتماعی خود در حوزه محیط زیست در ایام جوانی، گفت: واگذاری امور به جوانان و اعتماد به آن‌ها در این حوزه همواره از اولویت‌ها و تاکیدات خانم ابتکار در دو دوره مدیریتش بر سازمان حفاظت محیط زیست و حتی در زمان حضور در شورای شهر بوده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.