• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
1

ابتکار: طرح آشوراده پس از اجرای مراحل و الزامات قانونی اجرا می شود

  • کد خبر : 4793
  • ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بعد از اینکه الزامات قانونی طرح گردشگری آشوراده برطرف شود ، اجرای این طرح آغاز می شود. به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، معصومه ابتکار عصر روز یکشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه مشترک بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم تحقیقات و فناوری به […]

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بعد از اینکه الزامات قانونی طرح گردشگری آشوراده برطرف شود ، اجرای این طرح آغاز می شود.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، معصومه ابتکار عصر روز یکشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه مشترک بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم تحقیقات و فناوری به خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: تفاهم نامه طرح گردشگری آشوراده که بین سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و

گردشگری امضا شد یک سری الزامات قانونی دارد که در حال بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه وقتی این الزامات برطرف شود طرح اجرا می شود گفت: اما هر جا اجرای طرح از روند رعایت ملاحظات زیست محیطی خارج شود متوقف خواهد شد زیرا امضای تفاهم نامه از اختیارات سازمان محیط زیست نمی کاهد.

ابتکار تاکید کرد: موضوع گردشگری طبیعی از سیاست هایی است که دولت با رعایت ملاحظات زیست محیطی و نگرشی کاملا علمی در مناطق حفاظت شده دنبال می کند.

وی اظهار کرد: سازمان محیط زیست در تمام مراحل اجرای طرح های گردشگری نظارت خواهد داشت و هر حرکتی برای ارتقای تنوع زیستی گیاهی و جانوری بر مبنای مطالعات علمی صورت خواهد گرفت که نقش دانشگاه ها در این میان بسیار پررنگ است.

*** برنامه راهبردی برای حفاظت از جنگل های طبیعی

معاون رییس جمهوری درباره احداث جنگل ابر گفت: احداث این جاده فعلام توقف شده است زیرا بررسی ها در این زمینه جواب منفی سازمان محیط زیست مبنی بر عدم اجرای این طرح را محکمتر کرد زیرا جنگل ابر یکی از زیستگاه های طبیعی و ارزشمند کشور است که باید حفظ شود.

وی افزود: قرار است در دولت یک برنامه راهبردی برای حفاظت از جنگل های طبیعی کشور اجرا شود که این کار با همکاری دولت و دستگا های مرتبط امکان پذیر خواهد بود.

*** توزیع گازوییل با ۱۵۷ قسمت گوگرد در میلیون

ابتکار به وضعیت هوا در کلان شهرها به ویژه تهران اشاره کرد و گفت: آمارهای اعلام شد وضعیت هوا بر اسای اندازه گیری دستگاه های سنجش آلودگی هوا است که به طور مشترک به شهرداری ها و سازمان محیط زیست در تهران و شهرهای دیگر تعلق دارد.

وی با بیان اینکه ۳۶ دستگاه پارامترهای مختلف آلودگی هوا در تهران را اندازه گیری می کند افزود: اندازه گیری ها در یک سال گذشته نشان می دهد به غیر از ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون ، سایر پارامترهای هوا بهبود یافته اند.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: گوگرد در شهرهای بزرگ از جمله تهران به طور چشمگیری کاهش یافته است زیرا قبلا گازوییل با ۷ هزار قسمت در میلیون گوگرد تولید می شد اما اکنون با ۱۵۷ قسمت گوگرد در میلیون توزیع می شود.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر بنزین آلوده ای که میزان زیادی آروماتیک و ترکیبات حلقوی و بنزن داشت ازچرخه تولید و مصرف خارج شد که بر این اساس اکنون میزان بنزن در شهرهای بزرگ بسیارکاهش یافته است.

وی اظهار کرد: موضوع آلودگی هوا معضلی نیست که یک شبه یا یکساله حل شود باید تمام نهادهای مردمی ، شهرداری ها و عموم مردم در حل آن همکاری کنند، در تهران حدود دو میلیون خانه وجود دارد که تمام آنها سیتسم گرمایشی دارند همچنین حدود ۵ میلیون خودرو در تهران تردد می کند که تعداد زیادی از آنها فرسوده و مستهلک هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی از شهروندان نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود بی تفاوت هستند بنابراین حجم زیادی آلودگی از این طریق وارد هوا می شود از این رو حل معضل آلودگی هوا نیازمند همکاری همه جانبه مردم و دستگاه های ذیربط است.

ابتکار گفت: طرح کاهش آلودگی هوا در سال ۷۹ آغاز شد و تا سال ۸۴ ادامه داشت که بعد از آن دچار یک وقفه چند ساله شد اما اکنون حدود ۱۵ ماه است که دولت به طور جدی اجرای آن را از سر گرفته و در این مدت به نتایج خوبی دست یافته است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.