• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

ابتکار: دوره نگاه امنیتی به سازمان‌های مردم نهاد گذشته است

  • کد خبر : 3146
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: حمایت از نهادهای غیردولتی و محیط زیستی از سیاست‌های دولت یازدهم است. به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری ایسنا – منطقه خراسان شمالی، معصومه ابتکار در همایشی که با حضور فعالان مردم نهاد محیط زیست، NGO ها و دانشگاهیان برگزار شد، بیان کرد: محیط زیست در توسعه پایدار عقب […]

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: حمایت از نهادهای غیردولتی و محیط زیستی از سیاست‌های دولت یازدهم است.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری ایسنا – منطقه خراسان شمالی، معصومه ابتکار در همایشی که با حضور فعالان مردم نهاد محیط زیست، NGO ها و دانشگاهیان برگزار شد، بیان کرد: محیط زیست در توسعه پایدار عقب ماندگی های زیادی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت یازدهم اهمیت به رفع معضلات زیست محیطی را به رسمیت شناخته است، افزود: دولت در کنار اقتصاد مقاومتی و ارائه راهکار برای برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه ویژه ای به محیط زیست، مدیریت صحیح منابع آب و توجه جدی به کاهش بار آلودگی‌ها دارد.

ابتکار گفت: اکنون می توان گفت که در برخی از مناطق گام های رو به جلویی داشته‌ایم.

وی بیان کرد: پرچم داری رییس جمهور از محیط زیست زمینه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد را باز کرده است و آنها می‌توانند به خوبی فعالیت داشته باشند.

ابتکار با بیان اینکه امیدواریم سمن ها بار دیگر به صورت گسترده فعالیت خود را افزایش دهند، افزود: دوره محدودیت‌ها و نگاه امنیتی به سازمان‌های مردم نهاد و غیردولتی گذشته است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه دولت یازدهم یکی از سیاست‌های جدی خود را حمایت از بخش نهادهای غیردولتی و محیط زیستی قرار داده است، گفت: در برنامه ریزی‌ها از آنها حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم که حضور داشته باشند.

وی گفت: تشکیل شوراهای پژوهشی از برنامه‌هایی است که دانشگاهیان، محققان و اندیشمندان می‌توانند دیدگاه‌های علمی خود را مطرح کنند و به کارگاه‌های تخصصی نیز دعوت می شوند.

ابتکار با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در سیاست‌های خود به منظور حفظ گونه‌های حیوانی و گیاهی و طبیعت از طیف‌های مختلف مردم دعوت می کند، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست می خواهد تمام صداها را بشنود تا راه درست و مشارکت مردم را داشته باشد و این افراد می توانند دیده بان بودن جامعه را تضمین کنند.

وی گفت: دانشجویان و سمن‌ها به عنوان دیده بان می توانند نگاه کنند و نقدها و انتقادات را به سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

ابتکار خاطرنشان کرد: دولت یازدهم دولت انتقادپذیری است و بحث‌ها را می شنود و جلوی امکان بروز تخلفات را خواهد گرفت.

وی گفت: شورا محوری ترین مسئولیتی که بر اساس قانون دارد موضوع توسعه پایدار منطقه‌ای و شهری است و این نگاه را در حال حاضر با شورا دنبال می کنیم.

ابتکار با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای را با مجمع شورای کلان شهرداری‌ها داشته‌ایم، افزود: سازمان در این زمینه توجه به توانمندسازی شورا در حفظ محیط زیست دارد.

وی ادامه داد: سازمان در عرصه آموزش و پژوهش برنامه‌های بسیار جدی دارد و همکاری‌های خوبی را تا کنون با صدا و سیما داشته است.

ابتکار گفت: رایزنی هایی نیز در زمینه آموزش با رییس سازمان جدید صدا و سیما برای همکاری داشته ایم.

وی با اشاره به غیر قابل قبول بودن راندمان مصرف آب و انرژی در روستاها و شهرها، گفت: این امر نیازمند بازنگری است و سازمان حفاظت محیط زیست به طور جدی در این زمینه حضور پیدا کرده است و برنامه هایی دارد.

ابتکار با اشاره به وجود شورایی دیگر به نام شورای پژوهشی، بیان کرد: این شورا عرصه را برای حضور فعالان دانشگاهی در جهت ارائه راهکار برای حل معضلاتی که محیط زیست انسانی و طبیعی دارد را فراهم کرده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=3146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.