• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
3

آیین روز جهانی تالاب ها ۱۶ بهمن در رامسر برگزار می شود

  • کد خبر : 5362
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۸:۰۱

فرماندار رامسر گفت: آیین گرامیداشت روز جهانی تالاب ها ۱۶ بهمن ماه با حضور مسوولان ملی و استانی در کاخ موزه رامسر برگزار می شود. به گزارش ایرنا، نخستین کنوانسیون بین المللی حفاظت از تالاب ها که به کنوانسیون رامسر شهرت دارد، در سال ۱۹۷۱ میلادی در شهرستان رامسر پایه گذاری شد و اکنون بیش […]

talaabفرماندار رامسر گفت: آیین گرامیداشت روز جهانی تالاب ها ۱۶ بهمن ماه با حضور مسوولان ملی و استانی در کاخ موزه رامسر برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، نخستین کنوانسیون بین المللی حفاظت از تالاب ها که به کنوانسیون رامسر شهرت دارد، در سال ۱۹۷۱ میلادی در شهرستان رامسر پایه گذاری شد و اکنون بیش از ۱۶۸کشور عضو این معاهده زیست محیطی هستند.

از این رو دوم فوریه (۱۳ بهمن ماه) به نام روز جهانی تالاب ها نامگذاری شده و همه ساله برنامه های متعددی در سراسر دنیا و از جمله ایران در این روز برگزار می شود.

حسین سروری فرماندار رامسر در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: برنامه گرامیداشت روز جهانی تالاب ها در شانزدهم بهمن ماه در کاخ موزه رامسر برگزار می شود.

وی افزود: برنامه نشست منطقه ای کنوانسیون تالاب ها نیز قرار است روزهای یازدهم تا سیزدهم اسفندماه با حضور نمایندگان ۲۲ کشور عضو کنوانسیون رامسر، در این شهرستان برگزار شود.

سروری ادامه داد: در حاشیه برگزاری این نشست منطقه ای، ساختمان دبیرخانه کنوانسیون رامسر نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

فرماندار رامسر اظهار کرد: به همین منظور «گری لوییس» نماینده سازمان ملل در تهران به همراه معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست امروز (سه شنبه) سفری یک روزه به رامسر داشت و از ساختمان دبیرخانه کنوانسیون رامسر بازدید کرد.

وی افزود: نماینده سازمان ملل در ایران ضمن بازدید از محل برگزاری نخستین نشست کنوانسیون بین المللی تالاب ها و همچنین دبیرخانه آن، قول همکاری سازمان ملل را برای پویایی این مرکز داد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.