• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

تهیه بانک جامع اطلاعات محیط زیست برای پایتخت

  • کد خبر : 3910
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶

در کارگاه ارزیابی محیط زیست شهری بر تهیه بانک جامع اطلاعات محیط زیست برای شهر تهران تاکید شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران ، ساسان بصیری در کارگاه ارزیابی محیط زیست شهری وظیفه و رسالت مرکز مطالعات را پاسخگویی به نیازهای مطالعاتی بخش‌های مختلف شهرداری پایتخت عنوان کرد و گفت : برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌های تخصصی و جلسات هم […]

در کارگاه ارزیابی محیط زیست شهری بر تهیه بانک جامع اطلاعات محیط زیست برای شهر تهران تاکید شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ، ساسان بصیری در کارگاه ارزیابی محیط زیست شهری وظیفه و رسالت مرکز مطالعات را پاسخگویی به نیازهای مطالعاتی بخش‌های مختلف شهرداری پایتخت عنوان کرد و گفت : برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌های تخصصی و جلسات هم اندیشی‌،  انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی‌، چاپ و تألیف کتب توسط مرکز مطالعات در این راستا صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران سالانه حدود ۷۰ نشست تخصصی برگزار می‌کند‌، خاطرنشان کرد: با هدف تعامل بیشتر با محافل علمی و دانشگاهی از نیمه دوم امسال این نشست‌ها در محل دانشگاه‌های پایتخت برگزار می شود.

بصیری موضوع “کارگاه ارزیابی محیط زیست شهری” را در راستای مصوبه شهریور ماه  سال ۸۶ شورای شهر تهران مبنی بر الزام شهرداری در تهیه گزارش توجیه زیست محیطی برای کلیه  طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی شهر تهران عنوان کرد.

در ادامه این کارگاه، کرباسی؛ رییس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران با بیان اینکه اهتمام به موضوع‌های زیست محیطی فرصتی ارزشمند در جهت بالا بردن شناخت و تعامل بیشتر بین مدیریت شهری و جامعه دانشگاهی است گفت: ایران یکی از کشورهای صاحب دانش در مسایل محیط زیستی در دنیا‌ست اما در حال حاضر ضعف جدی در به کارگیری این دانش در کشورمان وجود دارد.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی و آینده‌نگری در اداره شهر تهران تأکید و تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده در برنامه‌ریزی شهری تهران، نداشتن مرز معین جمعیتی، عدم توجه به گنجایش محدود و ظرفیت مناسب شهرهاست.

کرباسی با ابراز امیدواری از اینکه مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران این موارد را در برنامه‌ریزی‌های آینده شهر تهران لحاظ کند گفت: تهیه گزارش وضعیت محیط زیست پایتخت یکی از اقدامات ارزشمند این مرکز است البته این گزارش‌ها  باید حاوی بروز رسانی شاخص‌های محیط زیست شهر باشد.

رییس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران در پایان بر تهیه بانک جامع اطلاعات محیط زیست برای شهر تهران تاکید کرد و  افزود: دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران آمادگی هرگونه همکاری و مشارکت در انجام  فعالیت‌های مطالعاتی و برنامه ریزی شهری با مرکز مطالعات را دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=3910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.