• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

تاسیس ۶ پارک انرژی تا پایان سال در پایتخت

  • کد خبر : 1343
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از راه اندازی شش پارک انرژی در بوستان های تهران تا پایان سال خبر داد. به گزارش سرویس “محیط زیست” ایسنا، علی محمد شاعری درخصوص اقدامات انجام شده در راستای توسعه پارک های انرژی شهرداری تهران در سال های اخیر گفت: در حال حاضر شش پارک […]

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از راه اندازی شش پارک انرژی در بوستان های تهران تا پایان سال خبر داد.

به گزارش سرویس “محیط زیست” ایسنا، علی محمد شاعری درخصوص اقدامات انجام شده در راستای توسعه پارک های انرژی شهرداری تهران در سال های اخیر گفت: در حال حاضر شش پارک انرژی در سطح شهر تهران وجود دارد که در مناطق ۱ ،۲، ۴ ، ۱۰، ۱۲ و ۱۵ افتتاح شده است و در سال ۹۳ نیز اجرای شش پارک انرژی در سطح مناطق ۱، ۳، ۴ ، ۱۲،۲۰ و ۲۲ در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه پارک انرژی ‌های نو با هدف توسعه‌ تکنولوژی و ایجاد شرایط مناسب برای بکارگیری انواع نوآوری‌ها و تکنولوژی‌ های سبز و پایدار احداث می ‌شوند، افزود: ضمن ترویج علم و آموزش در میان مردم، اوقات فراغت آنها را به نحوی شایسته بهره‌ور می‌ سازند.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همچنین ادامه داد: از آنجایی که بوستان های شهری، در ارتباط مستقیم با زندگی روزمره کاربران و شهروندان می باشند، با ارائه ایده های کاربردی، جذاب و بدیع در زمینه استفاده از انرژی های نو، قادر به فرهنگ سازی در میان اقشار مختلف مردم هستند.

وی با بیان اینکه پارک‌های انرژی در شهرها‌ که از منابع انرژی‌ های پاک و تجدیدپذیر بهره گرفته، توسعه اقتصادی را ترویج کرده است، گفت: این مسئله محافظت از محیط‌زیست را در دستور کار داشته و فرصت‌ های آموزشی زیادی را فراهم می‌کند که در مجموع پیشرفت به سوی آینده‌ای پایدارتر را نوید می‌ دهد.

شاعری با اشاره به اینکه طراحی پارک ‌های انرژی‌ بر اساس زیرساخت‌ های سبز و پایدار، تولید پاک‌تر، پیشگیری از آلودگی، کارآمدی در استفاده از انرژی‌ های نو، همکاری ‌های تولیدی و خدماتی بین شرکت ‌ها خواهد بود، افزود: این طرح در پی سود رساندن به جامعه خود است و تاثیرات آن بر محیط اطرافش همواره مثبت خواهد بود.

به نوشته شهرنوشت، رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه در واقع پارک های انرژی‌ با اشاره به چالش ‌های جهانی امروز برای تامین نیازهای فردا طراحی می ‌شود، اشاره کرد: مفهوم این پارک معمولا بر اساس سه عامل “پایداری”، “تکنولوژی” و “آموزش” استوار است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=1343

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.