• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

حاضر نیستیم تحت هرشرایطی برای ملاحظات زیست محیطی، قربانی شویم

  • کد خبر : 11915
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۷:۲۹
حاضر نیستیم تحت هرشرایطی برای ملاحظات زیست محیطی، قربانی شویم

مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان اینکه حفظ و حراست از اثر طبیعی و ملی دماوند وظیفه ذاتی هر ایرانی است، گفت: اینکه بخواهیم در راستای حفظ و حراست از قله دماوند معامله شود صحیح نیست و موافق آن هم نیستم. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به […]

darvish_2مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان اینکه حفظ و حراست از اثر طبیعی و ملی دماوند وظیفه ذاتی هر ایرانی است، گفت: اینکه بخواهیم در راستای حفظ و حراست از قله دماوند معامله شود صحیح نیست و موافق آن هم نیستم.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ محمد درویش عصرجمعه در نشست هم اندیشی دماوند کوه در محل دانشگاه پیام نور رینه آمل افزود: در برنامه چهارم توسعه کشور موضوع حفظ و حراست از کوه دماوند به عنوان نخستین اثر طبیعی و ملی کشور مورد تاکید قرار گرفته و اکنون با مداخله مردم به عزم عمومی درآمده است.

وی افزود: حضور برخی فعالان وتاثیرگذاران در راستای برداشتن موانع وحساس کردن مسوولان کشور برای ثبت جهانی قله دماوند اتفاق مهمی است و من از دیگر فعالان این عرصه نیز می خواهم که حضورشان دراین انجمن ها بیشتر باشد.

مدیرکل آموزش ومشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید براینکه باید دراین حوزه شجاعت داشت و با شهامت کامل حرف حق را گفت، تصریح کرد: ما حاضر نیستیم تحت هرشرایطی برای ملاحظات زیست محیطی ، قربانی شویم.

درویش با اشاره به اینکه یکی از برنامه های جدی اداره کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تلاش برای همگانی کردن حفظ وحراست از محیط زیست کشور است، تصریح کرد: دراین راستا تلاش خواهیم کرد تا با کمک آموزش و پرورش از مدرسه نسل نوجوان و پایه کشور را متوجه موضوع مهم محیط زیست کنیم.

وی اضافه کرد: باید بر مقاومت وتفکر سنتی مقابله کرد و بچه را از کلاس نشینی و خانه نشینی خارج کنیم تا آنها با حضور در محیط اطراف شان، تجربه محیط زیستی را لمس کنند.

دراین نشست همچنین با حضور فعالان محیط زیست کشور، کمیته ساماندهی دماوند با حضور بیشتر وفعالانه مردم و ساماندهی مردم نهاد تشکیل شد.

این کمیته تلاش خواهد کرد تا در راستای ثبت جهانی قله دماوند در کنار مسوولان دولتی نقش آفرینی کند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.