• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

۳۳ هزار روستای کشور تخلیه شده است

  • کد خبر : 22804
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶
۳۳ هزار روستای کشور تخلیه شده است

مدیرکل برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی وزارت کشور با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرها گفت: از سال ۱۳۳۵ تاکنون ۳۳ هزار روستای کشور تخلیه شده است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، اسماعیل زیارتی روز شنبه در همایش دهیاران آذربایجان شرقی در تبریز افزود: جمعیت روستایی ۲۰ میلیون و ۷۰ […]

مدیرکل برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی وزارت کشور با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرها گفت: از سال ۱۳۳۵ تاکنون ۳۳ هزار روستای کشور تخلیه شده است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، اسماعیل زیارتی روز شنبه در همایش دهیاران آذربایجان شرقی در تبریز افزود: جمعیت روستایی ۲۰ میلیون و ۷۰ هزار نفر معادل ۲۵ درصد کل جمعیت کشور است.
وی ادامه داد: واقعیت جامعه روستایی گویای آن است که ما با تزریق پول و اعتبار، برق رسانی و جاده سازی صرف نمی توانیم به توسعه دست یابیم، بلکه برای دستیابی به توسعه در روستاها، در وهله اول نیازمند تغییر رویکردها هستیم.
زیارتی افزود: مدیریت کارآمد و کارشناسی شده مسایل روستایی می تواند علاوه بر رفع نیازهای روستاییان و ایجاد اشتغال برای جوانان، کمک بسیار بزرگی به توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور کند.
وی اضافه کرد: دهیاری ها باید ظرفیت ها و امکانات خود را شناسایی و توانایی های خود را برای استفاده از این امکانات نیز برآورد کنند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی کشور گفت: اقدامات موثری از سوی دولت تدبیر و امید برای تامین و توسعه زیرساخت های روستایی انجام شده، اما با این وجود سیل مهاجران روستایی به خصوص جوانان و نوجوانان به شهرها همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: از سال ۸۲ تا پایان سال ۹۶ مجموعه اعتبارات متمرکز به دهیاری ها ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن در دولت تدبیر و امید پرداخت شده است.
زیارتی اظهار داشت: دولت با وجود تمام مسائل و محدودیت ها در این ۵ سال چهار برابر مجموع ۱۰ سال گذشته به دهیاری ها کمک کرده است که این نشان از توجه دولت به توسعه مناطق روستایی است.
وی گفت: قبل از سال ۱۳۹۲ شمسی ۳۳۱ پایگاه آتش نشانی روستایی در کشور وجود داشت که اکنون به ۹۰۰ پایگاه افزایش یافته است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی کشور افزود: قبل از سال ۱۳۹۲ شمسی یک هزار و ۱۰۰ بوستان روستایی در کشور وجود داشت که در پنج سال گذشته این رقم به پنج هزار بوستان رسیده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=22804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.