• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

۱۸۰ تشکل بهره برداران آب و زمین در قالب اقتصاد مقاومتی ایجاد می شود

  • کد خبر : 16136
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
۱۸۰ تشکل بهره برداران آب و زمین در قالب اقتصاد مقاومتی ایجاد می شود

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از ایجاد ۱۸۰ تشکل بهره برداران آب و زمین تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: با ابلاغ این مصوبه در سه ماه اخیر ساختارهای دولتی ایجاد و ساماندهی تشکل های آب بران انجام شده است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، حسین […]

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از ایجاد ۱۸۰ تشکل بهره برداران آب و زمین تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: با ابلاغ این مصوبه در سه ماه اخیر ساختارهای دولتی ایجاد و ساماندهی تشکل های آب بران انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، حسین صفایی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت درباره ایجاد و ساماندهی تشکل های آب و زمین در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی افزود: این اقدام یک تغییر ساختار است که احیای منابع آب زیرزمینی با مشارکت کشاورزان و مدیریت توزیع آب به شبکه های تعاونی انجام می شود، زیرا در گذشته وزارت نیرو این وظیفه را برعهده مدیریت توزیع آب گذاشته بود.
وی گفت: ایجاد تشکل های بهره برداران آب و زمین در مجموع فعالیت های وزارت جهادکشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی است و از جایگاه ویژه ای در این بخش برخوردار است ، به طوری که یکی از طرح های ۱۶ گانه اقتصاد مقاومتی از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به وزارت جهادکشاورزی ابلاغ شده و سازمان تعاون روستایی مجری طرح است.
به گفته صفایی، براساس ابلاغ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی امسال باید ۱۸۰ تشکل آب بران را در سطح کشور تاسیس کنیم و برای این کار تقسیم های استانی این تشکل ها با همکاری وزارت نیرو برای ۱۰ استان کشور تهیه شده است.
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: با توجه به این که این اقدام مشترکی بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو است در این استان ها کارگروه های مشترکی با وزارت نیرو تعیین و با شرکت های مشاور خدمات فنی قراردادهایی منعقد شد.
وی تصریح کرد: از مجموع تشکل های مذکور بیشترین حجم تشکل آب بران با ۳۰ مورد در استان خوزستان متمرکز است که تاکنون ۱۲ مورد آن فعال شده است.

** ایجاد ۱۲۰۰ تشکل نظام بهره برداری آب و زمین در برنامه ششم توسعه
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در برنامه پنجساله ششم توسعه کشور توسعه تشکل های نظام بهره برداری آب و زمین توسط دولت پیش بینی شده که قرار است یک هزار و ۲۰۰ تشکل آب بران در طول برنامه ایجاد شود.
وی اضافه کرد: در این برنامه تعهدات سالهای بعد به صورت جهشی انجام می شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.