• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
12

یگان حفاظت امور اراضی کشور ۱۰ هزار پرونده بررسی نشده دارد

  • کد خبر : 24856
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
یگان حفاظت امور اراضی کشور ۱۰ هزار پرونده بررسی نشده دارد

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)؛ فرمانده یگان حفاط اراضی کشور گفت: این یگان هم اکنون نزد مراجع قضایی ۱۰ هزار فقره پرونده بررسی نشده مروبط به گذشته دارد که انتظار می‌رود سازمان‌های مرتبط با حفاظت از اراضی با بررسی این پرونده‌ها به دنبال کاهش این آمار باشند. سرهنگ ابراهیم حسن‌آبادی روز یکشنبه در […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)؛ فرمانده یگان حفاط اراضی کشور گفت: این یگان هم اکنون نزد مراجع قضایی ۱۰ هزار فقره پرونده بررسی نشده مروبط به گذشته دارد که انتظار می‌رود سازمان‌های مرتبط با حفاظت از اراضی با بررسی این پرونده‌ها به دنبال کاهش این آمار باشند.

سرهنگ ابراهیم حسن‌آبادی روز یکشنبه در مراسم آغاز بکار یگان حفاظت امور اراضی کردستان اظهار داشت: این یگان در کمتر از یکسال با همکاری سازمان امور اراضی کشور موفق شده ۱۰۰ هزار فقره پرونده را در مراجع قضایی پیگیری کند که علاوه بر آن حدود ۱۰ هزار پرونده دیگر نیز عقب افتاده است.

وی افزود: این فرماندهی سعی دارد از ظرفیت های مختلف کشور از جمله دهیاری‌ها، رسانه‌ها، سمن‌ها، بسیج و امامان جمعه و جماعات در راستای حفاظت از اراضی و تغییر کاربری غیرقانونی آن استفاده کند.

حسن‌آبادی با بیان اینکه در ۳۴ نقطه کشور مقر فرماندهی داریم که تاکنون ۲۲ نفر برای آنها جذب شده و ۱۲ نفر از این تعداد بکارگیری شده‌اند، اضافه کرد: همچنین ۱۲ یگان این فرماندهی در استان‌های مختلف مستقر شده و بقیه نیز تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شوند.

۱۲۰۰ نیرو در یگان حفاظت کشور بکارگیری شده است

مشاور انتظامی رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز در این مراسم گفت: همزمان با آغاز یگان حفاظت کشور تاکنون یک هزار و ۲۰۰ نفر در این یگان ها بکارگیری شده است.

سرهنگ نقی ایروانی اظهار داشت: یگان حفاظت اراضی در کشور به عنوان یک نهاد با ماموریت حاکمیتی فعالیت خود را از آخر سال گذشته شروع کرده و تاکنون برای آن ۳۵۰ دستگاه خودرو تجهیز و یک هزار و ۲۰۰ نفر نیز نیرو بکارگیری شده است.

وی با بیان اینکه سطح تولید سبد غذایی کشور در حدود ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار است، افزود: به عنوان آیتم‌های تحقق پدافند غیرعامل جلوگیری از آسیب زدن به این اراضی جز اولویت‌های اساسی سازمان‌های مرتبط با حفاظت اراضی کشور است.

مشاور انتظامی رئیس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: عدم جرم انگاری و عدم وجود متولی زمین در بخش‌های مختلف از جمله دلایلی است که باعث تشکیل یگان حفاظت امور اراضی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی شد.

سرهنگ ایروانی گفت: یگان حفاظت اراضی کشور به عنوان سیزدهمین یگان حفاظتی در بخش های مختلف دارای مجوز از نیروهای مسلح شروع بکار کرده و انتظار می رود برای موفقیت آن در ماموریت‌های خود سازمان جهاد کشاورزی نیز در شهرستان‌ها یاور آن باشد.

در این مراسم سرهنگ خالد میرکی به عنوان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان کردستان معرفی شد./ ایرنا

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=24856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.