• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

یارانه‌های کشاورزی تهدیدی برای جنگل‌ها

  • کد خبر : 13261
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
یارانه‌های کشاورزی تهدیدی برای جنگل‌ها

سازمان ملل در گزارش جدیدی هشدار داد: یارانه‌های اختصاصی برای کشاورزی به منظور تولید موادغذایی بیشتر، اغلب به تخریب جنگل‌ها منجر می‌شود. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایسنا؛ «گابریل کیسینجر»، نویسنده این مطالعه گفت: کشاورزی بزرگترین محرک و عامل از بین رفتن جنگل در سراسر جهان است و به […]

unسازمان ملل در گزارش جدیدی هشدار داد: یارانه‌های اختصاصی برای کشاورزی به منظور تولید موادغذایی بیشتر، اغلب به تخریب جنگل‌ها منجر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایسنا؛ «گابریل کیسینجر»، نویسنده این مطالعه گفت: کشاورزی بزرگترین محرک و عامل از بین رفتن جنگل در سراسر جهان است و به گونه‌ای عامل ۸۰ درصد از جنگل‌زدایی‌هاست.

این کارشناس افزود: زمانی که به نشانه‌های روزافزون تولید محصولات کشاورزی در آینده توجه می‌شود تصویر به دست آمده برای جنگل‌ها مناسب نیست چراکه لازم است جمعیت فزآینده جهان به لحاظ تامین مواد غذایی با مشکل روبه‌رو نشوند.

در این گزارش هشدار داده شده یارانه دولت‌ها برای کشاورزی و فعالیت‌های دیگر تلاش‌های در نظر گرفته شده برای حفاظت از جنگل‌ها را تلف می‌کند.

«آچیم اشتاینر»، مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل هم اظهار کرد: تاثیر منفی یارانه‌ها بر پوشش‌های جنگلی اغلب از سیاست‌های تاریخ گذشته و غیرمنسجم ناشی می‌شود.

این تاثیر روی جنگل‌ها از موضوعات به‌روز و مرتبط است چراکه بسیاری از کشورهای در حال توسعه خود را برای شرکت در REDD+ آماده می‌کنند که مخفف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از جنگل‌زدایی و فرسایش جنگل‌هاست. براساس این برنامه دولت‌های ثروتمند موافقت کردند تا پول را در کشورهای در حال توسعه دارای پوشش‌های جنگلی تزریق کرده و به حفاظت از جنگل‌ها کمک کنند.

هرچند کارشناسان نگران هستند این یارانه‌ها موفقیت‌های احتمالی برنامه REDD+ و برنامه‌های مشابه را که به منظور حفاظت از جنگل‌های باقیمانده در جهان ارائه شدند، از بین ببرند.

به گزارش مونگابی، به گفته کارشناسان برخی سیاست‌های دولت‌ها در کشورهای تولیدکننده و مصرف‌کننده ازعوامل اصلی جنگل‌زدایی به حساب می‌آیند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.