• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
3

گروه تحقیقات علوم زمین آلمان در سازمان جنگل ها

  • کد خبر : 10046
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
گروه تحقیقات علوم زمین آلمان در سازمان جنگل ها

یک هیات آلمانی ازبخش تحقیقات علوم زمین روز دوشنبه وارد سازمان جنگل ها شد و با ریاست این سازمان دیدار و گفت و گو کرد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از پیام طبیعت، هیات مزبور در سال ۲۰۱۴ به منظور انتقال دانش و اندازه گیری فرسایش خاک و رفتار سنجی حرکات زمین با […]

zamin_shanesi_oloomezaminیک هیات آلمانی ازبخش تحقیقات علوم زمین روز دوشنبه وارد سازمان جنگل ها شد و با ریاست این سازمان دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از پیام طبیعت، هیات مزبور در سال ۲۰۱۴ به منظور انتقال دانش و اندازه گیری فرسایش خاک و رفتار سنجی حرکات زمین با معاونت آبخیزداری تفاهم نامه همکاری امضاء کرده است.
رییس مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان گفت: از گذشته های دور ارتباط آلمان با ایران مناسب بوده و این هیات خوشحال است که در شرایط حاضر نخستین تحریک کننده این ارتباط است.
وی به ۵ دپارتمان اشاره کرد و افزود: پدیده هایی همچون تغییرات زیست محیطی، پایش و ارزیابی پدیده هایی همچون زلزله و سونامی در این دپارتمان ها مورد بررسی قرار می گیرد.
رییس مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان مساحت جنگل های این کشور را ۱۲ میلیون هکتار اعلام کرد و گفت: یک سوم مساحت کشور آلمان را جنگل تشکیل می دهد که تماماً دست کاشت هستند.
وی اظهار کرد: ایده ایجاد جنگل های دست کاشت در آلمان به ۳۰۰ سال گذشته بر می گردد و گسترش جنگل ها با گونه های بومی و سازگار با محیط صورت می گیرد.

در ادامه رییس سازمان جنگل ها گفت: مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان از قابلیت های خوبی در زمینه سنجش از راه دور برخوردار است و می تواند زمینه های مناسب همکاری را با سازمان ایجاد کند.
خداکرم جلالی افزود: تغییرات اقلیمی و آب و هوا تاثیرات سویی را بر زمین گذاشته و کمبود آب شیرین و بروز پدیده بیابان زایی از موضوعات مهمی تلقی می شود که نتیجه تغییرات اقلیمی است.
 رییس سازمان جنگل ها و مراتع در ادامه خشکیدگی جنگل های غرب کشور، بروز پدیده آتش سوزی در جنگل ها، وقوع ریزگردها و فرو نشست زمین را  از پدیده های خطرناکی دانست که در ایران اتفاق افتاده است.
به گفته جلالی، پایش های منطقه ای و ماهواره ای به روز و آنلاین نیست و مقدمه بروز پدیده ها را تشدید می کند.
 این مسئول منابع طبیعی کشورتصریح کرد: ما نیازمند دستیابی به تغییرات کمی و کیفی در جنگل ها هستیم و مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان می تواند زمینه هخای این همکاری را فراهم نماید.

بر اساس این گزارش، در نشست هیات تحقیقاتی علوم زمین آلمان، مهندس بنی هاشمی مدیرکل دفترحفاظت خاک و کنترل فرسایش و رسوب گزارشی از وضعیت منابع طبیعی کشور و اقدامات حوزه آبخیزداری را ارائه کرد.
لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=10046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.