• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

گردشگران، مراقب آتش سوزی جنگل های شمال باشند

  • کد خبر : 21816
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۷:۴۰
گردشگران، مراقب آتش سوزی جنگل های شمال باشند

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ سرپرست مدیریت شبکه پایش سارمان هواشناسی گفت: با وزش باد شدید و وقوع پدیده گرم-باد در استان های شمالی بویژه گیلان و اردبیل، زمینه آتش سوزی در جنگل های این مناطق وجود دارد؛ از این رو گردشگران باید در این زمینه توصیه های ایمنی را رعایت کنند. مسعود حقیقت افزود: نقشه […]

jangal_atash_dood_atashsoozi_harighبه گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ سرپرست مدیریت شبکه پایش سارمان هواشناسی گفت: با وزش باد شدید و وقوع پدیده گرم-باد در استان های شمالی بویژه گیلان و اردبیل، زمینه آتش سوزی در جنگل های این مناطق وجود دارد؛ از این رو گردشگران باید در این زمینه توصیه های ایمنی را رعایت کنند.
مسعود حقیقت افزود: نقشه های هواشناسی نشان می دهد امروز در بیشتر مناطق کشور بویژه سواحل خزر و استان اردبیل افزایش دما رخ می دهد.

** ورود سامانه بارشی به کشور
حقیقت گفت: از ظهر امروز تا فردا با ورود سامانه بارشی به کشور از سمت غرب، احتمال وزش باد شدید و رگبار و باران در استان های آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، تهران، البرز و قزوین وجود دارد.
وی افزود: امروز و فردا در استان های واقع در نوار غربی از جمله خوزستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی و شرقی احتمال بروز گرد و غبار هست.
به گفته وی، با فعالیت این سامانه امروز در بخش هایی از نوار غربی کشور رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد.
از فردا (جمعه) گستره بارش ها علاوه بر شمال غرب و غرب، مناطق جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی مانند لرستان و همدان را در بر می گیرد و از ظهر جمعه به دامنه های جنوب البرز می رسد.
حقیقت افرود: با توجه به اینکه فردا یعنی جمعه در برخی نقاط استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، ارتفاعات البرز در استان های تهران، البرز و قزوین رگبار شدید به وقوع می پیوندد، احتمال آبگرفتگی معابر و بروز سیلاب وجود دارد.

** کاهش ٨ تا ١٢ درجه ای دما در استان های ساحلی خزر
حقیقت گفت: از ظهر جمعه با توجه به شمالی شدن جریان های جوی، در استان های ساحلی خزر دمای هوا ٨ تا ١٢ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
وی ادامه داد: امروز شهرکرد با دمای مثبت ٢ درجه سانتیگراد خنک ترین و رودان در استان هرمزگان با دمای ۴٣ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط کشور گزارش شدند.
دیروز دمای تهران به ٢٨ درجه سانتیگراد رسید و کمینه دمای صبح امروز ١٩ درجه سانتیگراد بود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=21816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.