• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1

کیفیت هوای تهران برای گروههای حساس ناسالم است

  • کد خبر : 8147
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کیفیت هوای تهران برای گروههای حساس ناسالم است

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران با توجه به افزایش میزان آلاینده ذرات معلق ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. محمد رستگاری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر […]

aloodegi_hava_keyfiyathavaمعاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران با توجه به افزایش میزان آلاینده ذرات معلق ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
محمد رستگاری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون بر روی عدد ۱۰۳ و در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران به افزایش آلاینده منواکسید کربن از ۲۶ به ۳۴ نسبت به روز گذشته اشاره و تاکید کرد: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز در همین مدت از ۱۰۴ به ۶۹ کاهش یافته است.

وی افزود: ایستگاه های پارک رازی با ۱۴۹، پارک قائم با ۱۳۴ و شهرک چشمه با ۱۲۷ آلوده ترین مناطق تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: ایستگاه های پیروزی(منطقه ۱۳) با ۴۵ و پارک شکوفه با ۵۶ نیز مناطق کمترآلوده شهر تهران در این مدت بودند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.