• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس خبر داد:

کوتاه شدن دست زمین خواران از تصرف سه هزار و ۸۰۰ هکتاراز اراضی ملی فارس

  • کد خبر : 23828
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کوتاه شدن دست زمین خواران از تصرف سه هزار و ۸۰۰ هکتاراز اراضی ملی فارس

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در راستای حفاظت از انفال و نیز جلوگیری از زمین خواری و تخریب اراضی ملی میزان سه هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی فارس از دست متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده شد. مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در راستای حفاظت از انفال و نیز جلوگیری از زمین خواری و تخریب اراضی ملی میزان سه هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی فارس از دست متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.
مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام این خبر افزود: با همکاری و نظارت دستگاههای قضایی و نیز اقدامات و برخورد های بازدارنده و مقتدرانه ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی فارس طی یکسال گذشته تاکنون حکم رفع تصرف از سه هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی فارس صادر و اراضی آزاد شده به بیت المال بازگردانده شد . وی در خصوص اجرای احکام قطعی صادره از دستگاه قضایی در تعیین تکلیف پرونده های حقوقی منابع طبیعی گفت: تعداد آراء دادنامه های قضایی صادره در حوزه منابع طبیعی در سال گذشته به میزان ۳۰۲ رای اخذ گردیده که از این تعداد ۲۵۲ رای یعنی بیش از ۸۳ درصد آراء به نفع دولت بوده است. مدیر کل منابع طبیعی فارس همچنین ضمن قدردانی از همکاریهای مستمردستگاه قضایی در ارائه تدابیر واقدامات انجام شده در راستای تشدید برخوردهای قضایی با متصرفان و سودجویان اراضی ملی اظهار داشت:در این راستا جدیت مراجع قضایی استان در جهت تشدید اقدامات کنترلی بمنظور رفع تصرف اراضی ملی از دست سودجویان و جدیتهای انجام گرفته از سوی قضات خوشبختانه ،فعالیت سودجویان در تخریب این اراضی به حداقل ممکن رسیده است. بوستانی در ادامه با بیان اینکه بیشترین حجم پرونده‏‌های حقوقی حوزه منابع طبیعی فارس مربوط به تخریب اراضی ملی است گفت: بیشترین آمار پرونده تخلف در شهرستان ممسنی و کمترین آنها نیز مربوط به شهرستان خرامه بوده است.وی با بیان اینکه همکاری دستگاهها و مراجع قضایی در راستای مبارزه با زمین خواری در سال های اخیر نسبت به سنوات قبل افزایش یافته است تصریح کرد:در حال حاضر اغلب اراضی متصرفی به همت و همکاری دستگاه های مسئول خلع ید و موضوع برخورد با زمین خواران همچنان پرقدرت و با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت. مدیر کل منابع طبیعی با تاکید برامر مشارکت مردمی و تشکلهای مردم نهاد در راستای حفاظت از حقوق بیت المال و حراست از اراضی ملی اظهار امیدواری کرد: با تلاش و تعامل متولیان قضایی و همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط در حوزه زمین نیز در راستای جلوگیری از تخریب و تصرفات اراضی ملی قدم های موثری برداشته شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=23828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.