• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

کشته شدن «بی‌رحمانه» یک خرس قهوه‌ای در سفیدکوه خرم آباد

  • کد خبر : 11940
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کشته شدن «بی‌رحمانه» یک خرس قهوه‌ای در سفیدکوه خرم آباد

نیروهای یگان محیط زیست منطقه سفیدکوه خرم آباد، شنبه سوم مرداد، از کشته شدن بی‌رحمانه یک خرس قهوه‌ای در این ناحیه خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از دامپزشکی منطقه، این خرس نر و بالغ سه روز پیش از مرگ توسط عده‌ای از افراد محلی به شدت مورد ضرب و شتم با […]

khers_bearنیروهای یگان محیط زیست منطقه سفیدکوه خرم آباد، شنبه سوم مرداد، از کشته شدن بی‌رحمانه یک خرس قهوه‌ای در این ناحیه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از دامپزشکی منطقه، این خرس نر و بالغ سه روز پیش از مرگ توسط عده‌ای از افراد محلی به شدت مورد ضرب و شتم با اجسام سخت و تیز قرار گرفته است، به نحوی که چشم و سر حیوان سوراخ شده بود.

پس از انتقال این خرس به پاسگاه محیط بانی منطقه و معاینه او توسط دامپزشک، وضعیت این خرس وخیم گزارش شد. در نهایت تلاش‌ها برای مداوای او جوابگو نبود و این خرس قهوه‌ای پس از سه روز جان خود را از دست داد.

به گزارش دیده‌ بان محیط زیست و حیات وحش ایران، تلاش برای شناسایی و برخورد با عوامل ضرب و شتم و کشتار این خرس آغاز شده است.

بر اساس گزارش دیده بان محیط زیست ایران، پس از مرگ هفت خرس قهوه ای در کرمانشاه، مهدیشهر سمنان، ارتفاعات دالاهو، اشترانکوه لرستان، فیروزکوه تهران، آذربایجان شرقی و ارتفاعات کلاردشت، این ششمین گزارش مستند از کشتار خرس‌های قهوه‌ای توسط عوامل انسانی در سال جاری است.

تخریب زیستگاه خرس قهوه‌ای و آزار و اذیت و کشتن این گونه ‌جانوری در ایران موجب شده است تا اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در گزارش سالیانه خود از وضعیت حیات وحش جهان، نام این جانور را از سال ۲۰۰۴، در فهرست گونه‌های «در معرض تهدید» قرار دهد.

در جدیدترین گزارش این اتحادیه حدود ۷۶ گونه از رده‌های جانوری ایران در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت  قرار دارد.

اخبار ناگوار اخیر درباره حیات وحش ایران، تغییر چندانی در بودجه اندک محیط زیست و حیات وحش ایران حاصل نکرده و اکنون حدود ۲۷۰۰ محیط ‌‌بان مسئولیت حفاظت از محیط زیست و حیات وحش در سرتاسر کشور را بر عهده دارند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.