• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

کشاورزی مازندران سالانه دومیلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب را می بلعد

  • کد خبر : 13255
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کشاورزی مازندران سالانه دومیلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب را می بلعد

مدیرعامل شرکت آب منطقه استان مازندران گفت: سالانه دو میلیارد و ۳۰۰میلیون متر مکعب آب سطحی در این استان شمالی کشور به مصرف بخش کشاورزی می رسد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ از پایگاه اطلاع رسانی شرکت آب منطقه ای استان مازندران، محمد ابراهیم یخکشی اظهارکرد: در حالی این میزان آب سطحی […]

abyari_sonnati_gharghabiمدیرعامل شرکت آب منطقه استان مازندران گفت: سالانه دو میلیارد و ۳۰۰میلیون متر مکعب آب سطحی در این استان شمالی کشور به مصرف بخش کشاورزی می رسد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ از پایگاه اطلاع رسانی شرکت آب منطقه ای استان مازندران، محمد ابراهیم یخکشی اظهارکرد: در حالی این میزان آب سطحی از طریق تاسیسات شرکت آب منطقه ای استان تقسیم و توزیع می شود که هیچ گونه حقوق دولتی از مصرف کنندگان دریافت نمی شود.
وی اضافه کرد: اگر این شرکت نتواند حقوق دولتی ناشی از نگهداری، تامین و توزیع آب های سطحی هزینه کرده را تامین کند، برای استمرار فعالیتش با مشکل مواجه خواهد شد.
رییس هیات مدیره شرکت آب منطقه ای مازندران خواهان یافتن راهکار قانونی برای دریافت حقوق دولتی آب های سطحی مصرفی در حوزه کشاورزی شده است.
این مسئول گفت: باید برای دریافت حقوق قانونی دولتی در حوزه آب به مباحث اجتماعی احتمالی نیز توجه شود و این کار با تعامل مصرف کنندگان انجام گیرد.
وی با اشاره به رتبه اول استان مازندران در تولید برنج، ماهی گرم آبی و رتبه دوم در پرورش ماهی سردآبی اظهارکرد: باید نگاه های سنتی در مصرف آب در استان تغییر یابد تا بتوان استفاده بهینه از این منابع طبیعی داشت.
یخشکی اولویت کارکرد مدیریت منابع آب استان مازندران را تکمیل طرح های نیمه تمام این شرکت در بخش آبیاری و زهکشی سد البرز، گلورد و هراز اعلام کرد.
پتانسیل آب در مازندران شش میلیارد و ‎ ۶۰۰میلیون مترمکعب است که ازاین میزان چهار میلیارد و ‎ ۹۰۰میلیون مترمکعب آب سطحی و مابقی آب زیرزمینی است.
اکنون یک میلیارد و ‎ ۵۵۰میلیون مترمکعب در بخش آب سطحی و یک میلیارد و ‎ ۳۵۰میلیون مترمکعب در بخش آب زیرزمینی بهره برداری می شود و مابقی آب سطحی به صورت هرز طی سال به دریا می ریزد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.