• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

کشاورزی ایران کهن و قدرتمند است

  • کد خبر : 9446
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
کشاورزی ایران کهن و قدرتمند است

مدیرکل اتحادیه بین المللی وزارت کشاورزی فرانسه از توسعه همکاری های مناسب بین ایران و فرانسه خبر داد و گفت: کشاورزی ایران از کهن ترین و قدرتمندترین کشاورزی ها محسوب می شود، چرا که بخش عمده محصولات باغی آن دارای رتبه های نخست تا دهم دنیا است. به گزارش ایرنا، پاتریس دورولانس روز چهارشنبه در […]

keshavarzi_paydar_zeraatمدیرکل اتحادیه بین المللی وزارت کشاورزی فرانسه از توسعه همکاری های مناسب بین ایران و فرانسه خبر داد و گفت: کشاورزی ایران از کهن ترین و قدرتمندترین کشاورزی ها محسوب می شود، چرا که بخش عمده محصولات باغی آن دارای رتبه های نخست تا دهم دنیا است.
به گزارش ایرنا، پاتریس دورولانس روز چهارشنبه در نخستین نشست کمیته مشترک کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه، افزود: هر دو کشور با چالش ها و نارسایی هایی در زمینه های اقلیم، گازهای گلخانه ای و امنیت غذایی روبه رو هستند که می توانیم از تجارب یکدیگر در این بخش استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: بهینه سازی مصرف و استفاده از ارقام مناسب گیاهی و تولید بز و گوسفند و گسترش مناسبات در بخش شیلات از مواردی است که می تواند موجبات همکاری های مشترک بین ایران و فرانسه را فراهم سازد.

ایجاد صندوق سبز برای کنترل گازهای گلخانه ای
نماینده ویژه وزیر کشاورزی فرانسه گفت: پدیده گازهای گلخانه ای موضوعی است که کشورهای توسعه یافته و کمتر توسعه یافته برای حل آن دچار مشکل هستند.

وی افزود: در نتیجه به فکر ایجاد صندوقی سبز هستیم تا بتوانیم به کشورهای کمتر توسعه یافته کمک کنیم تا در پدیده فوق راهکار پیدا کنند.

به گفته وی، میزان سرمایه اولیه این صندوق ۱۰ میلیارد دلار است که از سوی دولت تأمین می شود، اما سپس این سرمایه با همکاری بخش خصوصی و دولتی به ۱۰۰ میلیارد دلار ارتقاء خواهد یافت.

دورولانس تصریح کرد: هدف کشاورزی زیست محیطی آن است که به محیط زیست کمک کنیم و با استفاده از یافته های جدید بتوانیم موضوع حفظ کربن در خاک و همچنین غنی کردن خاک را مدنظر قرار دهیم.

مدیرکل اتحادیه بین المللی وزارت کشاورزی فرانسه تأکید کرد: در برنامه داریم که با کشور ایران بتوانیم همکاری های بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: برای دستیابی به کشاورزی اکولوژی دانشمندان و محققان باید یافته های جدید خود را با تجربیات گذشته مطابقت دهند تا بتوانند مشکلات زیست محیطی بخش کشاورزی را برطرف کنند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=9446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.