• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
0

کشاورزی، رکن اصلی اقتصاد مقاومتی در روستاها

  • کد خبر : 11810
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کشاورزی، رکن اصلی اقتصاد مقاومتی در روستاها

کشاورزی علمی به طور حتم از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی کشورمان محسوب می شود، با توجه به مشکل حال حاضر کم آبی در کشور، برخی گروه های جهادی فعالیت خویش را بر روی آموزش کشاورزی مدرن و آبیاری قطره ای در مزارع روستایی متمرکز کرده اند. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی […]

eghtesad_moghavematiکشاورزی علمی به طور حتم از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی کشورمان محسوب می شود، با توجه به مشکل حال حاضر کم آبی در کشور، برخی گروه های جهادی فعالیت خویش را بر روی آموزش کشاورزی مدرن و آبیاری قطره ای در مزارع روستایی متمرکز کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا،گروه جهادی مهاجران آسمانی سال ۱۳۹۰ با همفکری جمعی از دانشجویان دانشکده زراعت کرج با هدف ترویج کشاورزی و دامپروری به روش علمی و صحیح در بین روستاییان تشکیل شد، چرا که این دانشجویان احساس کرده بودند، جای یک گروه جهادی متخصص در امر کشاورزی در بین گروه های جهادی کشور خالی است.

ترویج آموزش کشاورزی با برگزاری کلاسهای متمرکز ترویجی، نمایشگاه ترویجی، کارگاه های آموزش ترویجی، بازدید ترویجی و طرح مدرسه در مزرعه (آموزش های مستقیم و عملی در مزرعه) و همچنین واکسیناسیون دام ها و سمپاشی از جمله فعالیت های این گروه جهادی در روستاهای کشور است.

مسوول گروه جهادی یادشده که فعالیت های جهادی خود را از سال ۸۷ آغاز کرده است، با اشاره به اینکه گروه های جهادی روز به روز بر اهمیت ترویج اقتصاد مقاومتی وقوف بیشتری پیدا می کنند، گفت: کشاورزی یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی در کشور است.

حسین کیانی نیا، با اشاره به مشکل کم آبی در کشور و رابطه تنگاتنگ کشاورزی با اقتصاد مقاومتی، افزود: گروه جهادی یادشده اقدامات خود در کشاورزی روستاها را بر کشاورزی مدرن و آبیاری قطره ای متمرکز کرده است.

وی در خصوص فعالیت های جهادی گروه مهاجران آسمانی گفت: این گروه ۴ سال پیاپی در تعطیلات نوروز سال های ۹۰ تا ۹۴ در روستاهای شهرستان ایذه حضور پیدا کرد و به آموزش کشاورزان منطقه پرداخت، ضمن اینکه این گروه در عین حال به امور دامپروری و دامپزشکی روستاها نیز اهتمام داشته است.

دانشجوی ترم آخر کارشناسی زراعت دانشکده کشاورزی کرج معتقد است: در صورتیکه مردم روستاهای ایذه با کشاورزی و دامداری اصولی و علمی آشنا شوند بسیاری از مشکلاتشان مرتفع می شود و بیکاری در منطقه کاهش می یابد.

وی با اشاره به محرومیت های روستاهای شهرستان ایذه، گفت: زندگی در روستاهای شهرستان ایذه بسیار سخت و طاقت فرسا است زیرا این روستاها از پزشک و حتی خانه بهداشت محروم هستند.

به گفته وی، فاصله زیاد روستاها با شهرستان ایذه تا حدی است که اگر کسی در نیمه شب یا حتی روز بیمار شود دسترسی به پزشک به جهت نبود وسیله ای برای تردد با مشکلات متعددی مواجه است.

این دانشجوی جهادی گفت: اهالی یکی از روستاهای شهرستان ایذه تحت عنوان دره غریب در کنار رود کارون ۳ در حال حاضر از داشتن آب آشامیدنی محروم هستند و مردم این روستا برای آوردن آب به سختی مسیر صعب العبور یک ساعته را با حیوان طی می کنند تا به روستای مجاور برسند.

وی افزود: گروه جهادی پیگیر رفع این مشکل مردم روستا بوده است و به شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان ایذه نیز مراجعه و اعلام کرده ایم در صورتی که آب این روستا تامین شود حاضریم تانکر آب مورد نیاز را تامین کنیم.

این دانشجوی کشاورزی همچنین گفت: گروه جهادی مهاجران آسمانی طی روزهای ۱۰ تا ۲۰ شهریور ماه سال جاری در روستای’هریس’ در آذربایجان شرقی حضور خواهد یافت و با ترویج و آموزش کشاورزی مشغول به خدمت رسانی مشغول خواهد شد.

کیانی نیا با یادآوری اهمیت فعالیت فرهنگی در اردوهای جهادی، افزود: گروه جهادی مهاجران آسمانی همچنین اقدام به تهیه جزوه احکام کشاورزی کرده است. این جزوه شامل استفتائات و احکام مرتبط با امور کشاورزی است و امیدواریم انتقال بیشتر و دقیق تر آموزه های شرعی به کشاورزان باعث شود این عزیزان زحمتکش محصول پربرکت تری بدست آورند.

وی در ادامه، از گروه های جهادی خواست که با مطالبه گری که جزء لاینفک هویت گروه های جهادی است، باعث توجه بیشتر سازمان ها ذیربط به روستاییان شوند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.