• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

کتابخانه مجازی کشاورزی با حضور مهندس حجتی رونمایی شد

  • کد خبر : 3301
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۹:۳۶

همزمان با بزرگداشت بیست و دومین دوره هفته کتاب، و روز ‘مدیریت جهادی و توسعه کشاورزی’ کتابخانه مجازی کشاورزی با حضور محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی و معاونین وی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی رونمایی شد. به گزارش ایرنا، معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان آنکه با افتتاح کتابخانه ۹۵ درصد از نیازهای علمی محققان […]

همزمان با بزرگداشت بیست و دومین دوره هفته کتاب، و روز ‘مدیریت جهادی و توسعه کشاورزی’ کتابخانه مجازی کشاورزی با حضور محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی و معاونین وی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان آنکه با افتتاح کتابخانه ۹۵ درصد از نیازهای علمی محققان در بخش کشاورزی پاسخ داده می شود، گفت: از طریق این کتابخانه مجازی می توان با بیش از ۲۰۰ ناشر دنیا ارتباط برقرار کرد.

اسکندر زند با بیان آنکه آموزش معمولا با کتاب شروع و نتیجه تحقیق هم معمولا به کتاب منتهی می شود، ادامه داد: تاکنون در بین ۳ رکن کتاب یعنی آموزش و تحقیق بر روی آموزش و تحقیق سرمایه گذاری شده ولی در زمینه کتاب به ویژه کتاب های علمی در کشور تاکنون کارها و سرمایه گذاری زیادی صورت نگرفته است.

رییس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی اظهار داشت: یکی از چالش های ما در وزارت جهاد کشاورزی که با آن مواجه بودیم دسترسی به منابع علمی جدید بود که به همت مرکز اسناد و اطلاعات علمی سازمان کار بزرگی انجام شد و امروز در این مراسم کتابخانه مجازی کشاورزی سازمان افتتاح شد.

زند تصریح کرد: این کار که با حداقل هزینه انجام شده قادر است ۹۵ درصد نیازهای علمی محققین در بخش کشاورزی و سازمان را پاسخ دهد.

این کتابخانه مجازی در ۶ پایگاه فهرستگان جامع کشاورزی، پایگاه اگریس ایران، پایگاه جامع مقالات فارسی، منابع دسترسی آزاد کشاورزی، سامانه جامع مدیریت نشریات و کتاب های الکترونیکی غیرفارسی کشاورزی برای استفاده محققان و پژوهشگران این بخش راه اندازی شده است.

همچنین از هفته آینده قرار است برای استفاده از این کتابخانه مجازی، آموزش های لازم در پنج منطقه کشور توسط مدرسین و محققان ارایه شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=3301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.