• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
7

چهار هزار هکتار مرتع در کشور به اراضی ملی برگردانده شد

  • کد خبر : 8597
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
چهار هزار هکتار مرتع در کشور به اراضی ملی برگردانده شد

مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگلها و مراتع از برگرداندن چهار هزار هکتار از مراتع کشور به اراضی ملی در طول یک ماه خبر داد. به گزارش ایرنا، نگهدار اسکندری روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: پس از اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب، تلاش برای بازگرداندن اراضی […]

martaمدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگلها و مراتع از برگرداندن چهار هزار هکتار از مراتع کشور به اراضی ملی در طول یک ماه خبر داد.
به گزارش ایرنا، نگهدار اسکندری روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: پس از اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب، تلاش برای بازگرداندن اراضی ملی از دست سودجویان افزایش یافته و موفقیت های خوبی در این زمینه بدست آمده است .

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه منابع طبیعی پس از انقلاب بیان کرد: تاکنون در ۲۶ میلیون هکتار طرح آبخیزداری و آبخون داری انجام و برای اجرای ۱۴ میلیون هکتار هم برنامه ریزی شده است .

اسکندری از کشف و شناسایی هفت میلیون هکتار کانونهای بحران در کشور خبر داد و گفت: در ۲.۵ میلیون هکتار از کانونهای بحران در کشور جنگل کاری شده است.

مشاور و مدیر کل حوزه ریاست سازمان جنگلها و مراتع اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از دو میلیون هکتار در بخش کشاورزی و یک میلیون هکتار در بخش صنعت از مراتع کشور به سرمایه گذاران واگذار شده است.

وی هماهنگی بین مسئوولان، طرح جنگل کاری اقتصادی، اعتماد سازی، قانون مداری و احترام به مردم و تکریم ارباب رجوع را از جمله سیاست های سازمان جنگلها و مراتع کشور عنوان کرد.

در این آیین با تقدیر از زحمات اسداله محسن زاده مدیرکل سابق ، شهامت هدایت به عنوان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل معرفی شد.

مراتع استان اردبیل با وسعت یک میلیون و ۱۵ هزار هکتار حدود ۵۶.۸ درصد از وسعت استان را به خود اختصاص داده است. سطح جنگل های استان اردبیل با احتساب بیشه زارها و درختچه زارها ۶۳ هزار و ۱۵۳ هکتار می باشد که در سه ناحیه رویشی خزری (هیرکانی) – ارسبارانی و ایرانی ، تورانی واقع شده است. این میزان ۳.۵۳ درصد از سطح استان را تشکیل می دهد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.